Sökning: "lönsamma olönsamma kunder"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden lönsamma olönsamma kunder.
1. Kundlönsamhetsanalyser : En studie om hur företag inkluderar kompletterande faktorer i sina kundlönsamhetsanalyser för att uppnå ett mer komplett beslutsunderlag för styrning av verksamheten
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund och problem: Kundlönsamhetsberäkningar görs för att företag ska få kunskap om lönsamheten per kund. Informationen utgör sedan beslutsunderlag för styrning mot ökad total kundlönsamhet. LÄS MER
2. Kundlönsamhetsanalyser i praktiken
D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Kunden har blivit ett allt viktigare objekt för företag idag inom flera områden. Det är viktigt för företagen att förstå att varje intjänad krona inte bidrar lika mycket till företagets totala resultat. LÄS MER
3. Mätning av kundlönsamhet : sammanställning av en lönsamhetsmodell
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionenSammanfattning : Förändringar i företags verksamhet och i omvärlden har lett till att det blir allt viktigare för företag att fokusera på och vårda sina kundrelationer. Det är därför av stor betydelse att företag satsar på ”rätt” kunder, det vill säga de kunder som är lönsamma för företaget. LÄS MER