Sökning: "language-learning strategies"
Visar resultat 21 - 25 av 107 uppsatser innehållade orden language-learning strategies.
21. Writing Strategies Used by EFL Students in the Swedish Upper Secondary School Classroom. An empirical study
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Strategies for language learning, and how learners might apply them to acquire the language skills and the ability to communicate with success, are important for teachers to understand. To approach a writing task, there are certain strategies that might be used at a higher frequency than others, depending on the learner. LÄS MER
22. Gynnsamma strategier för andraspråksinlärning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : .... LÄS MER
23. Strategier för integrering av språkinlärning i ämnesundervisningen för andraspråkselever
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Centrum för akademiskt lärarskap (CAKL)Sammanfattning : Syftet med kunskapsöversikten är att redogöra för forskning om hur andraspråkselevers lärande gynnas när lärare integrerar språkinlärningen med ämnesundervisningen i samhällskunskap. Frågeställningen som skall besvaras är “hur integrerar man språkinlärningen med ämnesinnehållet på ett effektivt sätt för andraspråkselever i ämnet samhällskunskap?”. LÄS MER
24. English Teachers' Perceptions and Experiences of Language Learning Strategies. A Qualitative Study in Sweden
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Language learning strategies (LLS) in the English language classroom has been a well-researched topic in recent years. The potential benefits of teaching strategies, that is strategy instruction (SI), to learners is a central part of this. In this, teachers have a key role in designing SI that is valuable for the learners. LÄS MER
25. Degree Project with Specialization in English Studies and Education : Teaching Strategies to Overcome EFL Pupils` Speaking Anxiety
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Gibbons (2015) writes that speaking is considered as the most important skill in language learning. However, Lundahl (2014) states that there are some pupils, in year 4-6, in Sweden who do not speak during the English lessons. Thus, the aim of this study is to find out what the reasons behind EFL pupils' unwillingness to speak English are. LÄS MER