Sökning: "language-learning strategies"
Visar resultat 16 - 20 av 107 uppsatser innehållade orden language-learning strategies.
16. Family Language Policies in English-speaking Families in Sweden: Insights into Bilingualism and Language Maintenance
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : The aim of this study is to present the views of some English-speaking parents and their children based in Sweden on the relationship between language learning and family language policies. To this end, interviews were conducted with six families living in Sweden who had spoken English at home with their children. LÄS MER
17. Att tala eller att samtala, det är frågan : En kvalitativ studie om hur språkinlärningsstrategier och läromedel främjar elevernas tilltro till sin egen förmåga att kommunicera på engelska i årskurs 4–6
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med föreliggande studie var att undersöka vilka metoder och strategier de deltagande lärarna använde för att främja elevernas tilltro till sin egen förmåga att kommunicera på engelska. Vi undersökte också de deltagande lärarnas syn på hur läromedlet Magic! bidrog till samma syfte. LÄS MER
18. Les stratégies d'apprentissage : L'enseignant de français langue étrangère a-t-il une bonne connaissance des stratégies de ses apprenants?
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Romanska och klassiska institutionenSammanfattning : The objective of this study is to examine which learning strategies French as a foreign language learners in upper secondary school use and to study whether this corresponds with what their teacher believes. Two different methods are used to collect the data. LÄS MER
19. Social passivity in English classrooms : A qualitative study on how upper-secondary English teachers in Sweden work to help socially passive students
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : The purpose of this study was to increase our knowledge of how upper-secondary English teachers in Sweden work to ensure that students who are socially passive reach the learning objectives regarding oral proficiency in the English subject. The study explores how six English teachers interpret the underlying factors causing students to be passive in English class, and what they do about this. LÄS MER
20. Material auténtico y motivación - Una investigación cualitativa sobre alumnos de ELE en Suecia
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Göteborgs universitet / LärarutbildningsnämndenSammanfattning : In the field of modern language learning, how to motivate students is constantly being under discussion. Among the significant aspects to consider are the pedagogical decisions that the teacher performs, including the type of planning, teaching methodologies and materials elected throughout the classes. LÄS MER