Sökning: "language-learning strategies"
Visar resultat 11 - 15 av 107 uppsatser innehållade orden language-learning strategies.
11. Betydelsen av Feedbackens Tidpunkt i Intelligenta Datorstödda Språkinlärningssystem : En Analys av Andraspråksinlärning och Arbetsmarknad
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This thesis investigates the use of chatbots as computer-assisted language learning tools to enhance language proficiency, particularly for immigrants learning Swedish in Sweden. While traditional language courses like ”Swedish for Immigrants” are available, additional resources are needed to complement and optimize language learning experiences. LÄS MER
12. Elevers delaktighet i grundskolans engelskämne
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : The aim of this study is to investigate teachers' ways of working with participation in English inprimary school and to contribute knowledge about which strategies teachers use to encouragestudents to participate. In order to explore the participants’ descriptions, a qualitative approachis used on semi-structured interviews with eight English teachers who teach in different primaryschools. LÄS MER
13. DIALOGUE STRATEGIES FOR VOCABULARY LEARNING User Initiative in Dialogue Systems for Second Language Learning
Master-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteoriSammanfattning : When building efficient dialogue systems, a major challenge is recovering from miscommunication. Analyzing human-human interaction leads to discovering repair strategies that contribute towards conversational systems able to communicate in a natural and effective way. LÄS MER
14. Ist der Unterricht im ‚Hier und Jetzt‘? Strategien zur Förderung der Schülermotivation im Deutschunterricht im schwedischen Gymnasium
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Göteborgs universitet / LärarutbildningsnämndenSammanfattning : In der Zweitsprachenerwerbstheorie wird die Rolle der Motivation betont und als einer der bedeutsamsten Einflussfaktoren eines erfolgreichen Fremdsprachenerwerbs angesehen. Wie Lehrpersonen beim Unterrichten einer anderen Sprache als Englisch arbeiten um die Motivation der Lernenden aufrechtzuhalten und weiterentwickeln, wurde bisher nicht erschöpfend untersucht. LÄS MER
15. Effective Strategies to Reduce Language Anxiety and Fostering Spoken English Skills : Effektiva strategier för att minska språkångest och främja talad engelska
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : This study aims to comprehensively investigate how teachers can create a classroomculture where the students are given the opportunity to develop their speaking abilities andhow teachers can help to alleviate students’ language anxiety. Language anxiety is widelyrecognized as a significant barrier that hampers students' ability to speak confidently inEnglish, particularly in language learning environments. LÄS MER