Sökning: "litteratur som konst"

Visar resultat 16 - 20 av 119 uppsatser innehållade orden litteratur som konst.

  1. 16. The design of a digital platform for employee coaching and its impact on employee well-being : A case study of a Swedish consultancy firm that utilises managerial coaching

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Rebecka Nylén; Tilde Ljungström; [2023]
    Nyckelord :Employee well-being; employee coaching; digital platform; managerial coaching;

    Sammanfattning : Purpose - This thesis aims to explore how employee coaching leads to employee well-being and what features a digital platform for coaching should integrate to ensure employee well-being. This will be done by answering the following research questions; (1) How does employee coaching contribute to employee well-being? and (2) What features should be integrated in a digital platform for employee coaching to foster employee well-being? Method - The study is a single case study where a Swedish consultancy firm that utilises managerial coaching was investigated. LÄS MER

  2. 17. Maximizing value capture from AI digital solutions : A case study of a startup in the wind energy industry

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Anton Hurmavaara; Petter Axelsson; [2023]
    Nyckelord :Value capture; Relational value capture; Economical value capture; Digital business models; Digital revenue models; start-up; AI;

    Sammanfattning : Purpose  The purpose of this study is to extend current literature on the concept of value capture for AI start-ups, focusing on the challenges they face and how to maximize value capture. By investigating relational and economical value capture dimensions, this study aims to identify opportunities for start-ups to extract value from their AI digital solutions. LÄS MER

  3. 18. En ny modifiering av SWESIAQ-modell som baserad på Örebro-modellen för sundahus i Sverige.

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för energi-, miljö- och byggteknik

    Författare :Rama Khoulani; Ola Khoulani; [2023]
    Nyckelord :Healthy house; Psychosocial indoor environment; Indoor environment issues; Indoor environment quality; Housing assessment; Sundahus; Psykosocial innemiljö; Innemiljö problem; Innemiljö kvalitet; Bostadsbedömning;

    Sammanfattning : Begreppet "Sick Building Syndrome" (SBS) beskriver ett vanligt problem i byggnader där personer som vistas där under en längre tid kan uppleva hälsosymptom såsom huvudvärk, yrsel, illamående, koncentrationssvårigheter och trötthet. För att hantera dessa hälsoproblem har Örebromodellen utvecklats. LÄS MER

  4. 19. El componente cultural en los manuales de español/LE Cultura española e hispanoamericana

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Pablo Ibarra; [2022-01-27]
    Nyckelord :Spanska; Alegría 4; Caminando 4; Excelente 4; Vistas 4; Kultur med versaler 2021 Sverige Läromedel; Kvantitativ metod;

    Sammanfattning : Kultur i spanska läromedel steg 4 i Sverige samt didaktiska hjälpmedel En analys av representation av kultur med versaler i spanskamerikanska länder och Spanien samt didaktiska hjälpmedel för att applicera med kulturen i undervisningen. Författare: Pablo Ibarra I undervisningen i moderna språk studeras spanska med teman som handlar om kultur. LÄS MER

  5. 20. Value based selling : Key value drivers for SMEs within the steel industry

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Simon Anderson; Markus Johannisson; [2022]
    Nyckelord :Value based selling; Customer perceived value; Perceived value; Value drivers; Värdebaserad försäljning; Kundens upplevda värde; Upplevt värde; Värde attribut;

    Sammanfattning : Building upon previous research around value drivers, the purpose for this study was to review what value-drivers the SMEs within the Swedish steel industry find most important in their suppliers and how the industry as a whole can evaluate this information in a value-based selling approach. In today's literature regarding customer perceived value, the focus has been towards service related industries, and mainly within a B2C context. LÄS MER