Sökning: "Värde attribut"
Visar resultat 1 - 5 av 52 uppsatser innehållade orden Värde attribut.
1. Från plånbok till spelglädje En kvalitativ studie om mikrotransaktioners påverkan på kundvärdet i spel
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Mikrotransaktioner är en form av betalning där man erhåller en virtuell vara eller tjänst till låga kostnader. Den negativa effekten av mikrotransaktioner som ofta porträtteras av media är ett problem och spelutvecklare står därför inför en utmaning att forma spel som tilltalar alla typer av spelare, både de som är för och emot mikrotransaktioner. LÄS MER
2. Evaluating Random Forest and k-Nearest Neighbour Algorithms on Real-Life Data Sets
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Computers can be used to classify various types of data, for example to filter email messages, detect computer viruses, detect diseases, etc. This thesis explores two classification algorithms, random forest and k-nearest neighbour, to understand how accurately and how quickly they classify data. LÄS MER
3. LÄSBARHET I HTML-KOD: EN UNDERSÖKNING AV LÄSFÖRSTÅELSE OCH INBYGGDA TEKNIKER
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Utvecklare har en mängd olika inbyggda tekniker att använda i en utvecklingsmiljö för att underlätta läsbarheten av HTML-kod. Sådana tekniker inkluderar syntaxmarkering, parentesmatchning, indentering, minikarta och kodöversikt. LÄS MER
4. Värdeanalysens påverkan på både val och hantering av informationssäkerhetsbolags kunder : En studie av Basalt AB och deras potentiella kunder
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : The attraction of the cybersecurity market is increasing with the fast market growth as well as the potential that comes with the digitalisation of todays society. A supplier of information security products that wants to expand, needs to be able to identify new customers and segments as well as understand the customers needs. LÄS MER
5. Value based selling : Key value drivers for SMEs within the steel industry
Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Building upon previous research around value drivers, the purpose for this study was to review what value-drivers the SMEs within the Swedish steel industry find most important in their suppliers and how the industry as a whole can evaluate this information in a value-based selling approach. In today's literature regarding customer perceived value, the focus has been towards service related industries, and mainly within a B2C context. LÄS MER