Sökning: "loggning i it system"
Visar resultat 6 - 10 av 26 uppsatser innehållade orden loggning i it system.
6. Data Logging for Controller Area Network of Autonomous Vehicles : An Investigation of a CAN-Ethernet Gateway
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : With the development of autonomous vehicles, more and more technology is introduced into the automotive industry. Ethernet has found its way into the vehicle network, and it is forced to coexist with the well-established CAN bus. LÄS MER
7. Ethical Hacking of a Smart Video Doorbell
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : With the rapid development of IoT, more and more cyber security threats occur in people’s lives. In addition, many IoT devices are closely related to lives and have a large number of users, such as smart home. Therefore, it is more worthy for the adversaries to launch attacks. LÄS MER
8. Fjärrkyla på LKAB : Absorptionskylmaskiner, frikyla och dess begränsningar
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/EnergiteknikSammanfattning : LKAB behöver kyla till sina processer för att kunna förädla järnmalm. Ökad tillgång på elektronik och efterfrågan på komfortkyla breder ut sig i samhället idag, vilket leder till ett ökat kylbehov. Flertalet gamla kylanläggningar på LKAB i Kiruna börjar uppnå sin livslängd och behöver ersättas med nya maskiner och ny teknik. LÄS MER
9. Framtagning avproduktivitetshöjande åtgärder på produktionslina Scania : Utvärdering samt rekommendationer baseratpå produktivitetsmått och nulägesanalys
Master-uppsats, KTH/Industriell produktion; KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Kamaxeln är en mekaniskt roterande komponent som återfinns i de flesta motorer och somtillverkas på avdelningen DM på Scania Södertälje. Scania lägger stor vikt vid produktivitet och trots goda resultat når linan ännu inte upp till de av företaget uttalade produktivitetsmålen. LÄS MER
10. Shadows in 3D platformer games : A comparative analysis of shadowmaps and blob shadows
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : The challenges found in three-dimensional platformer games heavily rely on the player’s ability to perceive depth and it is therefore crucial for them to feature shadows as they are an important depth cue for the human visual system. In this paper, we compare two different kinds of shadowing solutions, blob shadows and shadow-maps. LÄS MER