Sökning: "mäta försäljning"

Visar resultat 21 - 22 av 22 uppsatser innehållade orden mäta försäljning.

  1. 21. Mätning av kundlönsamhet : sammanställning av en lönsamhetsmodell

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Erik Ernerudh; Karin Piirimets; [2006]
    Nyckelord :Kundlönsamhet; trångsektion; täckningsbidrag; bidragskalkylering; lönsamhetsmodell; kundstatusmatris;

    Sammanfattning : Förändringar i företags verksamhet och i omvärlden har lett till att det blir allt viktigare för företag att fokusera på och vårda sina kundrelationer. Det är därför av stor betydelse att företag satsar på ”rätt” kunder, det vill säga de kunder som är lönsamma för företaget. LÄS MER

  2. 22. Effektmätning av produktplacering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pelle Lindell; Athanasios Doulgeris; Björn Andersson; [2003]
    Nyckelord :Produktplacering; effektmätning; promotionmix; varumärke; marknadsundersökning; sponsring; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Det vi vill åstadkomma med uppsatsen är att kartlägga de metoder som är mest lämpade för att mäta effekten av produktplacering i film. Relevanta aspekter att effektmäta är försäljning, ökad märkesmedvetenhet hos konsument, förstärkning av varumärke och förändring av företagets image. LÄS MER