Sökning: "mäta försäljning"

Visar resultat 11 - 15 av 22 uppsatser innehållade orden mäta försäljning.

  1. 11. WyWallet - Variabler som påverkar användarnas acceptans mot WyWallet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Björn Jansson Hoggen; Michael Wallroth; [2013]
    Nyckelord :WyWallet; SMS-betalningar; Användaracceptans; TAM2; Subjektiva normer; Uppfattad nytta; Uppfattad användarvänlighet; Image Status; Avsikt att använda; Erfarenhet; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : SMS-betalningar var fram till den första februari 2013 en mobil betalmetod på frammarsch i Sverige då det var den mest använda mobila betalningsmetoden. I augusti 2010 infördes krav på att företag som erbjuder betaltjänster måste ha tillstånd från Finansinspektionen. LÄS MER

  2. 12. Corporate Social Responsibility : En fallstudie om hur två hotell arbetar med Corporate Social Responsibility och hur det kommuniceras ut till kunden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Kalmar/Handelshögskolan BBS

    Författare :Latif Yasmin; [2012]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; kommunikationskanaler; hotellbranschen; kundensperspektiv;

    Sammanfattning : Uppsatsen handlar om hur två hotell arbetar med CSR, hur CSR-arbetet kommuniceras mot kund och följaktligen hur kunderna uppfattar CSR-arbetet utifrån hur hotellen kommunicerar CSR-arbetet. Intresset för CSR väcktes första gången när jag började studera på universitetet. LÄS MER

  3. 13. Värdeskapand till följd av Key Account Management

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Madelene Laghamn; Lovisa Törnblom; [2012]
    Nyckelord :Key Account Management; value; measuring; integration; definition; Key Account Management; värde; mätning; integration; definition;

    Sammanfattning : Bakgrund: Logiken bakom Key Account Management (KAM) bygger på att en liten andel av ett företags kunder står för den största delen av dess intäkter. Vid KAM väljer företag ut dessa strategiskt mest viktiga kunder, kallade nyckelkunder och tillägnar dessa mer resurser och uppmärksamhet jämfört med de ordinarie. LÄS MER

  4. 14. Doften av klöver : En studie om hur doft som marknadsföringsfenomen påverkar konsumenten

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Matilda Sederholm; Matilda Fernström; [2011]
    Nyckelord :Marknadsföring; doftmarknadsföring; marknadsföringsfenomen; stamkund; köpprocessen; fysiska rummet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Butikerna inom detaljhandeln har svårigheter med att effektivisera utbytesplatsen. I och med den ökade konkurrensen som råder på marknaden blir det svårt för små- och medelstora företag att överleva. LÄS MER

  5. 15. Nyckeltal - nyckeln till strategin?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mikael Svensson; Rebecca Wihlborg; Elin Persson; [2011]
    Nyckelord :Bemanningsföretag; Strategi; Styrning; Nyckeltal; Mått; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syfte: Vårt syfte med föreliggande uppsats är att beskriva och analysera bemanningsföretagens användning av nyckeltal samt hur dessa är kopplade till företagens strategi. Metod: I vår fallstudie av bemanningsbranschen har vi använt oss av semistrukturerade intervjuer för att inhämta kunskap som vi sedan med hjälp av sekundärdata i form av böcker och vetenskaplig litteratur har analyserat för att komma fram till ett resultat. LÄS MER