Sökning: "mäta försäljning"
Visar resultat 6 - 10 av 22 uppsatser innehållade orden mäta försäljning.
6. Ansvarsfulla SME-företag : En studie av CSR-arbetet hos tre företag inom B2B-sektorn
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den globala företagsmarknaden utgörs idag till 99 procent av SME-företag (Inyang 2013) där många upplever implementeringen av CSR-arbete som förvirrande. Några av de största svårigheterna är hur CSR-arbetet ska få en tydlig struktur och vilka utvecklingsmöjligheter som finns. LÄS MER
7. Business interruption : estimating losses in Swedish dairy production
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Dairy production is a complex biological production that involves large investments, both in buildings and in equipments. The investments are supposed to generate cash flows during the economic lifetime, which for a dairy barn generally is comprised by 25 years. LÄS MER
8. The Business Insight Index – Evaluating Customer Insights through Hybrid Models
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Customer segmentation and target analysis are two essential tasks when identifying a company’s customers. To perform these tasks, this thesis develops and applies hybrid data-mining models, integrating clustering and decision trees. LÄS MER
9. VI GILLAR’T : En studie om hur skandinaviska textil- och modeföretag kommunicerar via Instagram
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Fenomenet sociala medier tar i och med det ökande internetanvändandet allt större plats i vår vardag. Behovet av att kommunicera och uttrycka sina åsikter online har lett till att användandet av sociala medier ökat lavinartat världen över – något som skapar stora fördelar för företag när det kommer till att marknadsföra sig på effektiva sätt. LÄS MER
10. ROI i sociala medier : Att investera
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Genomslagskraften i de sociala medierna är vedertaget stora och spridningen av budskap äroändlig. Företags möjlighet att interagera, kommunicera samt identifiera sina kunder ärenorm. Problematiken ligger i mätbarheten, då ingen lyckats bevisa ekonomisk ROI direktkopplat till investering i sociala medier. LÄS MER