Sökning: "mäta försäljning"

Visar resultat 6 - 10 av 22 uppsatser innehållade orden mäta försäljning.

  1. 6. Ansvarsfulla SME-företag : En studie av CSR-arbetet hos tre företag inom B2B-sektorn

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Norling; Lizandra Lindoff; [2016]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Business to Business; SME-företag; Strategimodell; Textilindustrin;

    Sammanfattning : Den globala företagsmarknaden utgörs idag till 99 procent av SME-företag (Inyang 2013) där många upplever implementeringen av CSR-arbete som förvirrande. Några av de största svårigheterna är hur CSR-arbetet ska få en tydlig struktur och vilka utvecklingsmöjligheter som finns. LÄS MER

  2. 7. Business interruption : estimating losses in Swedish dairy production

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Sandra Alm; Alexandra Söderström; [2016]
    Nyckelord :business interruption; dairy production; economic losses; insurance;

    Sammanfattning : Dairy production is a complex biological production that involves large investments, both in buildings and in equipments. The investments are supposed to generate cash flows during the economic lifetime, which for a dairy barn generally is comprised by 25 years. LÄS MER

  3. 8. The Business Insight Index – Evaluating Customer Insights through Hybrid Models

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Jonathan Bratel; [2015]
    Nyckelord :Data mining; customer insights; cluster analysis; decision trees; evaluation measures; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Customer segmentation and target analysis are two essential tasks when identifying a company’s customers. To perform these tasks, this thesis develops and applies hybrid data-mining models, integrating clustering and decision trees. LÄS MER

  4. 9. VI GILLAR’T : En studie om hur skandinaviska textil- och modeföretag kommunicerar via Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Författare till examensarbetet KLEIST; MADELEINE LANDH; [2014]
    Nyckelord :sociala medier; mobil social media; relationsmarknadsföring; Marknadsföring; Instagram; marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Fenomenet sociala medier tar i och med det ökande internetanvändandet allt större plats i vår vardag. Behovet av att kommunicera och uttrycka sina åsikter online har lett till att användandet av sociala medier ökat lavinartat världen över – något som skapar stora fördelar för företag när det kommer till att marknadsföra sig på effektiva sätt. LÄS MER

  5. 10. ROI i sociala medier : Att investera

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Isabella Pehrsson; Joella Berg; [2013]
    Nyckelord :ROI i sociala medier; ROE; Sociala medier; budgetering för sociala; medier; relationsmarknadsföring; avkastning; drivkrafter bakom implementering av sociala medier i företag;

    Sammanfattning : Genomslagskraften i de sociala medierna är vedertaget stora och spridningen av budskap äroändlig. Företags möjlighet att interagera, kommunicera samt identifiera sina kunder ärenorm. Problematiken ligger i mätbarheten, då ingen lyckats bevisa ekonomisk ROI direktkopplat till investering i sociala medier. LÄS MER