Sökning: "mäta försäljning"
Visar resultat 16 - 20 av 22 uppsatser innehållade orden mäta försäljning.
16. Underprissättning på Stockholmsbörsen 2000-2008 : En studie om risk som förklaring till underprissättning
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie syftar till att utifrån tidigare forskning identifiera riskfaktorer som kan förklaraunderprissättningen första dagen då aktien handlas på börsen. En avgränsning har gjorts till attstudera företag som börsintroducerades på Stockholmsbörsen mellan år 2000-2008. LÄS MER
17. Blod, svett, tårar… och Word of Mouth? : Att arbeta aktivt med Word of Mouth
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Det blir allt svårare för företag att särskilja sig på marknaden. Traditionell marknadsföring är inte längre lika effektiv som förr, och idag finns flera olika strategier för att sticka ut i bruset. Kring varumärken och produkter skapas ofta ett rykte, som ibland antingen kan vara positivt eller negativt. LÄS MER
18. Balans i belöningssystem - En fallstudie på ett företag inom försäkringsbranschen
C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Belöningssystem har kommit att införas i allt fler organisationer och syftar till att styra medarbetarna att arbeta i linje med företagets övergripande mål. För många anställda utgör belöningar en viktig motivationsfaktor, men för att ett belöningssystem ska vara motiverande och hjälpa till att styra verksamheten mot sina mål, krävs ett väl utformat sådant. LÄS MER
19. Hur värderas humankapitalet av externa bedömare?
C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Sverige har utvecklats via ett industrisamhälle till att mer och mer bli ett tjänstesamhälle. Denna utveckling av tjänsteindustrin har lett till att personalens kompetens värdesätts allt högre.1 En typ av tjänsteföretag är kunskapsföretag. LÄS MER
20. Att styra mot cross-selling : En studie ur ett motivationsperspektiv
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Cross-selling är en strategi som de senaste åren har fått stort fokus inom finansbranschen. Strategin går ut på att öka försäljning till existerande kunder genom att introducera dem till produkter eller tjänster som andra avdelningar inom företaget erbjuder, oavsett den egna specialistrollen. LÄS MER