Sökning: "mäta försäljning"

Visar resultat 16 - 20 av 22 uppsatser innehållade orden mäta försäljning.

  1. 16. Underprissättning på Stockholmsbörsen 2000-2008 : En studie om risk som förklaring till underprissättning

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Svensson; Sofia Savén; [2011]
    Nyckelord :underprissättning; risk; börsintroduktioner; riskfaktorer;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att utifrån tidigare forskning identifiera riskfaktorer som kan förklaraunderprissättningen första dagen då aktien handlas på börsen. En avgränsning har gjorts till attstudera företag som börsintroducerades på Stockholmsbörsen mellan år 2000-2008. LÄS MER

  2. 17. Blod, svett, tårar… och Word of Mouth? : Att arbeta aktivt med Word of Mouth

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Susanna Asp; Elin Johansson; [2011]
    Nyckelord :word of mouth; buzz marketing; konfektion; marketing; apparel; marknadsföring;

    Sammanfattning : Det blir allt svårare för företag att särskilja sig på marknaden. Traditionell marknadsföring är inte längre lika effektiv som förr, och idag finns flera olika strategier för att sticka ut i bruset. Kring varumärken och produkter skapas ofta ett rykte, som ibland antingen kan vara positivt eller negativt. LÄS MER

  3. 18. Balans i belöningssystem - En fallstudie på ett företag inom försäkringsbranschen

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nils Alströmer; Henrik Aspevall; Fredrik Bergström; [2008-06-23]
    Nyckelord :Belöningssystem; Försäljning; Kundtjänst; Belöning; Motivation; Prestationslön; ;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Belöningssystem har kommit att införas i allt fler organisationer och syftar till att styra medarbetarna att arbeta i linje med företagets övergripande mål. För många anställda utgör belöningar en viktig motivationsfaktor, men för att ett belöningssystem ska vara motiverande och hjälpa till att styra verksamheten mot sina mål, krävs ett väl utformat sådant. LÄS MER

  4. 19. Hur värderas humankapitalet av externa bedömare?

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Blomqvist; Andreas Björklund; [2007-06-19]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Sverige har utvecklats via ett industrisamhälle till att mer och mer bli ett tjänstesamhälle. Denna utveckling av tjänsteindustrin har lett till att personalens kompetens värdesätts allt högre.1 En typ av tjänsteföretag är kunskapsföretag. LÄS MER

  5. 20. Att styra mot cross-selling : En studie ur ett motivationsperspektiv

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Harald Hermansson; Anna Gravell; Louise Nylund; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Cross-selling är en strategi som de senaste åren har fått stort fokus inom finansbranschen. Strategin går ut på att öka försäljning till existerande kunder genom att introducera dem till produkter eller tjänster som andra avdelningar inom företaget erbjuder, oavsett den egna specialistrollen. LÄS MER