Avancerad sökning

Hittade 5 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Mätning av målprioritering, måluppfyllnad och kundtillfredsställelse : en jämförelse mellan svenska privata storskogsägare och ett förvaltningsbolag

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Department of Forest Biomaterials and Technology (from 131204)

    Författare :Alexander Westberg; [2019]
    Nyckelord :Privatskogsbruk; Skogliga mål; skogsförvaltning; kundnytta; metodtriangulering; enkät; ANOVA;

    Sammanfattning : Trenden inom skogsbruket är att strukturen av skogsägare förändras. Undersökningar som är gjorda på utvecklingen av skogsmarknaden visar att skogsföretagen har varit långsamma att anpassa sitt tjänsteutbud till skogsägarnas förändrade behov och detta har skapat ett gap mellan skogsägarnas behov och skogsföretagens tjänsteutbud. LÄS MER

  2. 2. Kunden i centrum : En avgörande kvalitetsprincip

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Sara Boije; [2019]
    Nyckelord :Customer satisfaction; Kundtillfredsställelse;

    Sammanfattning : This study aims to use the quality principle: Customer Focus, based from the concept of Total Quality Management, as a base for an empirical study. The chosen organization that has been the subject of the study is GotlandsHem AB, the largest housing agent on Gotland island. LÄS MER

  3. 3. Införande av ledningssystem : ökad upplevd kvalitet för de interna processerna?

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematik

    Författare :Elin Boström; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta examensarbete är skrivet för WSP Sverige AB och syftar till att undersöka om införande av ledningssystem på företag innebär ökad upplevd kvalitet för de interna processerna. Detta genom att försöka få svar på om upplevda kvalitetsförbättringar för interna kunder kan mätas samt om enkätundersökningar är ett bra sätt att mäta upplevda kvalitetsförbättringar för de interna kunderna. LÄS MER

  4. 4. Sociala medier : Att mäta marknadsföringseffekter

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Kenny Bengtsson; Edin Strojil; [2010]
    Nyckelord :webbanalys; engagemang; kundlojalitet; mätning; sociala medier; kundtillfredsställelse; direktmarknadsföring; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Introducerandet av de sociala medierna har påverkat och förändrat sättet hur vi människor kommunicerar på. Det är i dagens samhälle både populärt och vanligt underhålla relationer, skapa nya eller enbart enkla konversationer via sociala medier. LÄS MER

  5. 5. Ett kvalitetsverktyg för mätning och uppföljning av kundtillfredsställelse åt Bluegarden PA-konsult

    Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, EHV

    Författare :Elina Claeson; Alexandra Ribenyi; [2006]
    Nyckelord :Kundtillfredsställelse; kvalitetsverktyg; Bluegarden PA-konsult;

    Sammanfattning : Efter andra världskriget rådde det en produktionsinriktad syn i samhället. I slutet av 1960-talet började Sverige få välutbildade och unga människor som förstod sig på produktion, datorisering och konkurrensfaktorer. Detta gjorde att många företag började tänka på annat än att bara producera. LÄS MER