Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. "Det är ju bara att göra som vanligt, men i digital form" : IKT i det naturvetenskapliga klassrummet - en studie av lärares yrkesförmågor för att hantera det digitaliserade klassrummet.

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Utbildningsvetenskap

    Författare :Mattias Rundberg; [2016]
    Nyckelord :digitalisering; förmågor; IKT; kollegiala samtal; lärcirkel; målstyrd undervisning; naturvetenskapsundervisning; PCK; skolutveckling; sociokulturellt perspektiv; surfplattor; TPACK;

    Sammanfattning : Detta är en studie som grundar sig teoretiskt i ett sociokulturellt perspektiv och med Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) som ramverk. Syftet med studien är att bidra till en djupare förståelse för hur lärare erfar och använder digitala verktyg i den naturvetenskapliga undervisningen. LÄS MER

  2. 2. Ett elevperspektiv på lärandet i och om kondition : En kvalitativ interventionsstuide

    M1-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Karin Scott-Piili; Kristina Rahil; [2016]
    Nyckelord :idrottsundervisning; elevperspektiv; lärande; i och om kondition;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien är att undersöka hur praktiknära forskning i och om kondition kan påverka kunskaper hos elever i årskurs 9. Frågeställningar: Vad har eleven för kunskaper i och om kondition? Hur upplevs, uppfattas och förstås kondition, enligt eleven? Hur kan man skapa en lärandesituation som visar när eleven lär sig i och om kondition? Metod Denna forskningsstudie utgick från en kvalitativ analysmetod som har ett öppet tolkande förhållningssätt på datainsamlingsmaterialet. LÄS MER

  3. 3. Din kollega på nätet - pedagogisk resurs eller nödlösning? En kvalitativ studie av lektioner på sajten Lektion.se

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Veronika Jakobsson; [2012]
    Nyckelord :Digitala lärresurser; Läsförståelse; Grundskolans;

    Sammanfattning : SammanfattningLektion.se är ett välkänt och välanvänt forum där användare kan dela med sig av lektionsunderlag. Det har möjlighetenatt vara en plattform för pedagogiska möten. Syftet med denna uppsats är att undersöka om underlagen på Lektion. LÄS MER