Sökning: "magisteruppsats örebro universitet"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden magisteruppsats örebro universitet.
1. Inget kan dofta ur inget : Identifiering av Enterobacteriaceae-arter isolerade från fyra opastöriserade franska mögel- och kittostar
Magister-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : Syftet med denna magisteruppsats är att gå vidare med resultat från en kandidatuppsats (Westling, 2013) gällande opastöriserade franska mögel- och kittostar genom att undersöka vilka Enterobacteriaceae-arter som ett urval av de analyserade ostarna innehöll. API 20E används som identifieringssystem. LÄS MER
2. VAD ÄR KUNSKAP I MUSIK? : - En intervjuundersökning av två musiklärares uppfattning om kunskap i musik
Magister-uppsats, Örebro universitet/MusikhögskolanSammanfattning : Syftet med denna magisteruppsats är att undersöka två musiklärares uppfattning om kunskap i musik. Uppsatsen baseras på en diskursanalys där jag i intervjuer med två musiklärare ställt frågor som berör deras kunskapssyn. LÄS MER
3. Inget kan dofta ur inget : Identifiering av Enterobacteriaceae-arter isolerade från fyra opastöriserade franska mögel- och kittostar
Magister-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : Syftet med denna magisteruppsats är att gå vidare med resultat från en kandidatuppsats (Westling, 2013) gällande opastöriserade franska mögel- och kittostar genom att undersöka vilka Enterobacteriaceae-arter som ett urval av de analyserade ostarna innehöll. API 20E används som identifieringssystem. LÄS MER
4. Hur upplever kunder värde och förtorende av CSR? : En studie om tre olika CSR- initativ
Magister-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : Magisteruppsats i företagsekonomi, Handelshögskolan vid Örebro universitet, Marknadsföring, HT 2011 Författare: Dell´Uva, Valentina och Sandberg, Linda Handledare: Pia Lindell Titel: Hur upplever kunder värde och förtroende av CSR?- en studie om tre olika CSR-initiativ. Nyckelord: CSR, Cause related marketing, filantropi, sponsring, värde, förtroende samt relationer. LÄS MER
5. Varumärkesbyggande och relationsskapande : En studie om ett litet företag på B2B-marknaden
Magister-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : Abstract Master thesis of one year in Business Administration, Swedish Business School at Örebro university, Marketing, HT 2011. Authors : Grunér, Linus and Malm, Ludwig Tutor: Pia Lindell Title: Brand building and creating relationships – A study of a small business in the B2B market Keywords: Brand building, business relationships, SME, B2B. LÄS MER