Sökning: "malmö högskola produktdesign"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden malmö högskola produktdesign.
1. Don't pause for menopause
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : I dagens samhälle finns en allmänt negativ inställning till klimakteriet som grundar sig i genusnormer. Majoriteten av de metoder som finns för att behandla klimakteriebesvär är medicinska och de personer som av olika anledningar inte använder dem lämnas utan alternativ. LÄS MER
2. Intentionsorienterad Design
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Denna C-uppsats är ett resultat av ett examensarbete som fokuserat på design som är kritisk till industrins agenda för att producera en produkt. Den är kritiskt till produktdesignerns roll som bunden till att leverera vad marknaden säger sig önska. LÄS MER
3. Miljöanpassning av blöjan
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Uppsatsen är ett examensarbete på 15 hp inom produktdesignprogrammet på Malmö högskola. Projektet hanterar blöjors utformning med ett resulterande förslag på hur denna produkt kan förbättras, med en fördjupning inom hållbar utveckling. LÄS MER
4. Ses! Ett projekt om att synas i mörker
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Examensarbetet har handlat om hur man med produktdesign kan öka synligheten hostjejer i åldrarna 18-25 år som rör sig i urbana, trafikerade miljöer under de mörkadelarna av dygnet.Genom intervjuer, frågeformulär och litteraturstudie urskönjdes att målgruppenvar väl medveten om nyttan med reflexanvändning men att detta trots allt inte var ettstarkt nog motiv till att använda reflexer då existerande produkter ansågs löjliga,opraktiska och fula. LÄS MER
5. Designstrategi & produktdesign
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Projektet har gjorts för företaget Björn Borg med inriktning mot design management och designstrategi.Arbetet delades upp i två delar, under den första delen genomfördes research på såväl Björn Borg som på ämnena design management och designstrategi, i form av litteraturstudier, intervjuer och observationer. LÄS MER