Sökning: "gender norms"

Visar resultat 1 - 5 av 1316 uppsatser innehållade orden gender norms.

  1. 1. "IS INTERNATIONAL AFFAIRS TOO HARD FOR AZERBAIJANI WOMEN?" MFA Azerbaijan as A Gendered Institution

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Salima Ismayilzada; [2021-07-20]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The main aim of this thesis is to examine MFA Azerbaijan as a gendered institution for studyingthe status of Azerbaijani women in international affairs. Following this research aim, the thesis relies on three sets of theoretical factors (institutional sex ratios, hierarchies and divisions of labour, gender rules and norms). LÄS MER

  2. 2. Whores, idiots and sub-humans: A study of the of hate directed at reality profiles and influencers on Flashback in 2020

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Stina Lindberg; [2021-07-01]
    Nyckelord :hate; cyberhate; influencers; reality profiles; misogyny; content analysis;

    Sammanfattning : Hate speech, hateful messages, slander, and other disparaging expression have not been part of the public debate or dialogue but is more apparent on the internet and the online world. A group that has been exposed to a great deal of vitriol on media platforms are influencer and reality profiles. LÄS MER

  3. 3. Maskuliniteter i den Hebreiska Bibelns kallelser Ett narratologiskt maskulinitetskritiskt studium av mansnormer i den Hebreiska Bibeln

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

    Författare :Theodor Helleberg; [2021-03-16]
    Nyckelord :hegemony; hegemonic masculinity; dyadic personality; modal personality; performativity; gender; narratological criticism; narrator; narrative; narratee;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to conduct a Masculine Critical and Narratological study of the Callings of King Saul, King David, and the Prophet Moses. I want to know:• In what way are the characters masculine?• What are the differences between the male characters of the Narratives?• Is it obvious from the Calling Narratives if a character is a good leader if he is masculine?The theoretical framework is based on Judith Butler’s “Performative Acts and Gender Constitution: An Essay in Phenomenology and Feminist Theory” (1988), Bruce J. LÄS MER

  4. 4. Maskuliniteter i den Hebreiska Bibelns kallelser Ett narratologiskt maskulinitetskritiskt studium av mansnormer i den Hebreiska Bibeln

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

    Författare :Theodor Helleberg; [2021-01-28]
    Nyckelord :hegemony; hegemonic masculinity; dyadic personality; modal personality; performativity; gender; narratological criticism; narrator; narrative; narratee;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to conduct a Masculine Critical and Narratological study of the Callings of King Saul, King David, and the Prophet Moses. I want to know:• In what way are the characters masculine?• What are the differences between the male characters of the Narratives?• Is it obvious from the Calling Narratives if a character is a good leader if he is masculine?The theoretical framework is based on Judith Butler’s “Performative Acts and Gender Constitution: An Essay in Phenomenology and Feminist Theory” (1988), Bruce J. LÄS MER

  5. 5. Genusarbete i förskolanspedagogiska lärmiljö inomhus : En studie om genusarbetets betydelse för barns identitetsskapande iförskolepedagogisk kontext

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP); Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Hannah Öhberg; Martina Sjöstrand; [2021]
    Nyckelord :Genus; genus pedagogy; genus patterns; genus system; equality; heteronormative; genus stereotypes; genus neutral; educational environment; school interior; educational material; play materials.; genus; genuspedagogik; genusmönster; genussystem; jämställdhet; heteronormativitet; könsstereotyp; könsneutral; lärmiljö; inomhusmiljö; lär material; leksaker;

    Sammanfattning : Förskolan har ett ansvar att motverka könsmönster som begränsar barnensutveckling, val och lärande. Lärmiljöns och det tillgängliga materialets betydelse förbarns identitetsskapande har vetenskapligt studerats tidigare av andra forskare ochvisar då på att den genusexponering som barn utsätts för i tidig ålder är bidragandetill barns genusrelaterade förväntningar och attityder senare i livet. LÄS MER