Sökning: "marknads-PR"
Hittade 2 uppsatser innehållade ordet marknads-PR.
1. En lektion i realtidskommunikation. : En kvalitativ studie om kommunikation som i realtid anpassas efter en särskild situation, händelse eller företeelse
Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medierSammanfattning : • Titel: En lektion i realtidskommunikation: En kvalitativ studie om kommunikation som i realtid anpassas efter en särskild situation, händelse eller företeelse. • Författare: Joel S Bergström och Max Hafelt • Kurs: C-uppsats, 15 hp • Termin: Höstterminen 2011 • Syfte: Syftet med studien var att undersöka hur utvalda kommunikatörer arbetar med realtidskommunikation, det vill säga, hur de arbetar med att anpassa kommunikation efter särskilda situationer, händelser och företeelser i realtid för att nå ut genom bruset. LÄS MER
2. En genväg genom den jävla triangeln : En kvalitativ studie av marknads-PR genom sociala medier
Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medierSammanfattning : Denna studie har växt fram ur den utmaning som PR-utövarna står inför i och med den ökade användningen av de sociala medierna. Studien syftar till att undersöka hur de uppfattar att utmaningarna påverkar deras arbete. LÄS MER