Sökning: "marknads-PR"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet marknads-PR.

  1. 1. En lektion i realtidskommunikation. : En kvalitativ studie om kommunikation som i realtid anpassas efter en särskild situation, händelse eller företeelse

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Max-Sebastian Hafelt; Joel Bergström; [2012]
    Nyckelord :Realtidskommunikation; realtidsmarknadsföring; marknadskommunikation; digital kommunikation; marknads-PR; kreativa budskapsstrategier.;

    Sammanfattning : • Titel: En lektion i realtidskommunikation: En kvalitativ studie om kommunikation som i realtid anpassas efter en särskild situation, händelse eller företeelse. • Författare: Joel S Bergström och Max Hafelt • Kurs: C-uppsats, 15 hp • Termin: Höstterminen 2011 • Syfte: Syftet med studien var att undersöka hur utvalda kommunikatörer arbetar med realtidskommunikation, det vill säga, hur de arbetar med att anpassa kommunikation efter särskilda situationer, händelser och företeelser i realtid för att nå ut genom bruset. LÄS MER

  2. 2. En genväg genom den jävla triangeln : En kvalitativ studie av marknads-PR genom sociala medier

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Ida Fredriksson; Robin Rutberg Goncalves; [2010]
    Nyckelord :PR; sociala medier; marknads-PR; PR-utövare;

    Sammanfattning : Denna studie har växt fram ur den utmaning som PR-utövarna står inför i och med den ökade användningen av de sociala medierna. Studien syftar till att undersöka hur de uppfattar att utmaningarna påverkar deras arbete. LÄS MER