Sökning: "PR-utövare"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet PR-utövare.
1. Samarbetet mellan kommunikatörer och journalister : En samexistens under studie
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Relationen mellan kommunikatörer och journalister har under lång tid betraktats som ett “Love-Hate relationship”. Det har gjorts mångfalden studier på detta ämne och varför det ser ut som det gör. Det som blir av intresse är att se hur denna relation ser ut inom kommuner och lokaltidningar. LÄS MER
2. Två versioner av en händelse : En fallstudie om marknadskommunikation och förhållandet mellan nyhetsmedia och PR-utövare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : År 2017 publicerades en artikel av svensk massmedia i samband med metoo- rörelsen. Artikeln rörde sexuella övergrepp av en känd profil med mycket makt inom svensk finkultur. Mannen hade nära samband med den välkända institutionen Svenska Akademien. Redan 1997 uppmärksammades anklagelserna gentemot mannen av kvällstidningen Expressen. LÄS MER
3. Marabou Black, med avsikt att lura sin publik : En kvalitativ analys av debatten efter vilseledande PR-utövande
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Den 18 mars 2013 meddelar den folkkära artisten Tommy Nilsson att han byter namn till Black och väljer en mörkare och hårdare image. Reaktionerna låter inte vänta på sig och under dagen går nyheten varm i svensk media. LÄS MER
4. Blogga vårt varumärke! : Hur PR-utövare bör bemöta bloggare utifrånbloggarnas perspektiv.
Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskningSammanfattning : Web 2.0 har möjliggjort och öppnat upp för en ny typ av mellanmänsklig kommunikation. Numera kan vem som helst starta sin egen offentliga och lättillgängliga webbplattform där digitala dialoger frodas och med det skapas attraktiva marknadsplatser för företag. LÄS MER
5. "Ger man sig in i leken får man leken tåla" - En kvalitativ studie om hur sociala medier förändrat sättet att arbete med PR
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : De sociala medierna får allt större utrymme i dag och vi har genomgått ett paradigmskifte mot PR 2.0 som lett till att företag och PR-aktörer måste anpassa sig efter detta nya kommunikationsklimat. LÄS MER