Sökning: "marknadsandelar dagligvaruhandeln"
Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade orden marknadsandelar dagligvaruhandeln.
6. Den växande dagligvaruhandeln på internet : En fallstudie om MatHem i Sverige AB
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund Dagligvaruhandel på internet växer och efterfrågas från fler kunder än någonsin tidigare. De större aktörerna märker att efterfrågan finns och inser att de behöver utöka sina försäljningskanaler, samtidigt som de mindre företagen som varit med och bidragit till denna efterfrågan behöver arbeta för att hålla sina kunder lojala och inte förlora marknadsandelar när marknadssituationen förändras av de stora aktörerna. LÄS MER
7. Vem packar matkassen? : En kvalitativ studie om konsumentens värdeupplevelse av den färdiga matkassen.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Internet har medfört att flödet av kapital och information mellan konsument och näringsliv är enklare och mer tillgängligt än någonsin tidigare. Dagligvaruhandeln är inget undantag och finns sedan 1989 på internet, men det är först på senare år som mathandel på internet blivit utbrett. LÄS MER
8. Hur hanterar chefer konflikter på arbetsplatsen?
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Att möta motstånd är att ställas inför en konflikt, där en kollision uppstår mellan våra egna intressen och någon annans intressen. Förutom de konflikter som uppstår inom oss själva möter vi även konflikter på flera andra nivåer såsom problem i familjen eller på arbetsplatsen. LÄS MER
9. Supply Chain Management och differentiering i dagligvarubranschen : ur de små till medelstora butikernas perspektiv
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Det senaste decenniet har allt fler stormarknader och lågprisbutiker öppnat vilket har lett till att de mindre livsmedelsbutikerna blivit utsatta för större konkurrens. Parallellt med att stormarknaderna tagit marknadsandelar i dagligvarubranschen har även större fokus riktats mot ökat samarbete och informationsdelning i försörjningskedjan, så kallat Supply Chain Management (SCM). LÄS MER
10. Dagligvaruhandelns strukturomvandling i Gävleregionen (A-region 56)
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att beskriva dagligvaruhandelns lokalisering och strukturomvandling i Gävleregionen (A-region 56). Att studera dagligvaruhandeln ger en bild av samhällsförändringen över tiden och en föraning av framtida tendenser. LÄS MER