Sökning: "marknadsandelar dagligvaruhandeln"

Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade orden marknadsandelar dagligvaruhandeln.

  1. 6. Den växande dagligvaruhandeln på internet : En fallstudie om MatHem i Sverige AB

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Filip Buic; Fredric Österman; [2016]
    Nyckelord :Fast moving consumer goods FMCG ; loyalty; MatHem; strategy; market; Dagligvaruhandel; lojalitet; MatHem; strategi; marknad;

    Sammanfattning : Bakgrund Dagligvaruhandel på internet växer och efterfrågas från fler kunder än någonsin tidigare. De större aktörerna märker att efterfrågan finns och inser att de behöver utöka sina försäljningskanaler, samtidigt som de mindre företagen som varit med och bidragit till denna efterfrågan behöver arbeta för att hålla sina kunder lojala och inte förlora marknadsandelar när marknadssituationen förändras av de stora aktörerna. LÄS MER

  2. 7. Vem packar matkassen? : En kvalitativ studie om konsumentens värdeupplevelse av den färdiga matkassen.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Cristoffer Solhall; Erik Bergström; [2015]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; e-handel; mathandel; matkasse;

    Sammanfattning : Internet har medfört att flödet av kapital och information mellan konsument och näringsliv är enklare och mer tillgängligt än någonsin tidigare. Dagligvaruhandeln är inget undantag och finns sedan 1989 på internet, men det är först på senare år som mathandel på internet blivit utbrett. LÄS MER

  3. 8. Hur hanterar chefer konflikter på arbetsplatsen?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Maja Hyllstedt; Sabrina Fernandes; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Att möta motstånd är att ställas inför en konflikt, där en kollision uppstår mellan våra egna intressen och någon annans intressen. Förutom de konflikter som uppstår inom oss själva möter vi även konflikter på flera andra nivåer såsom problem i familjen eller på arbetsplatsen. LÄS MER

  4. 9. Supply Chain Management och differentiering i dagligvarubranschen : ur de små till medelstora butikernas perspektiv

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Filosofiska fakulteten

    Författare :Mimmi Linnå; Annie Persson; [2011]
    Nyckelord :Supply Chain Management; Efficient Consumer Response; SME:s; dagligvarubranschen; differentiering;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det senaste decenniet har allt fler stormarknader och lågprisbutiker öppnat vilket har lett till att de mindre livsmedelsbutikerna blivit utsatta för större konkurrens. Parallellt med att stormarknaderna tagit marknadsandelar i dagligvarubranschen har även större fokus riktats mot ökat samarbete och informationsdelning i försörjningskedjan, så kallat Supply Chain Management (SCM). LÄS MER

  5. 10. Dagligvaruhandelns strukturomvandling i Gävleregionen (A-region 56)

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Martin Boglind; Rikard Espås; [2008]
    Nyckelord :daily retail market; location; structural change; Dagligvaruhandel; lokalisering; strukturomvandling; A-region 56;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att beskriva dagligvaruhandelns lokalisering och strukturomvandling i Gävleregionen (A-region 56). Att studera dagligvaruhandeln ger en bild av samhällsförändringen över tiden och en föraning av framtida tendenser. LÄS MER