Sökning: "Hanna Widerberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Hanna Widerberg.

  1. 1. Changing brand perceptions: Nespresso’s efforts to be perceived as a sustainable coffee brand

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Florian Felder; Hanna Nyremo; Linda Strålman; Anna Widerberg; [2020]
    Nyckelord :Brand perception; brand image; brand vision; communication; cognitive psychology; sustainability; Nespresso.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to analyse the misalignment between brand vision and brand image. Particular emphasis is placed upon the role of customers’ perceptions when it comes to shaping the brand image. LÄS MER

  2. 2. Eco-labels: A Tool to Enhance Sustainable Consumption - A quantitative study about how consumers knowledge and trust in eco-labels can affect purchase intention

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Nyremo; Anna Widerberg; [2020]
    Nyckelord :Sustainable Consumption; Theory of Planned Behaviour; Eco-labels; Eco-label Knowledge; Eco-label Trust; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis Purpose: The purpose of this study is to examine eco-label knowledge and eco-label trust, and their relationships to planned sustainable behaviour. This will be done by investigating the Swedish market and more specifically eco-labelled food within the FMCG sector. LÄS MER

  3. 3. ”Att få bestämma själv” - en kvalitativ studie om äldres upplevelser av inflytande på särskilt boende

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Hanna Olsson; Irini Lisbeth Pannblom; [2009-12-29]
    Nyckelord :Inflytande; Äldre; Särskilt boende;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med vår studie är att beskriva och förstå hur de äldre som befinner sig i ett beroendeförhållande upplever sitt subjektiva inflytande i vardagen på det särskilda boendet. Syftet har undersökts med följande frågeställningar: Hur går de äldre tillväga för att skapa inflytande i vardagen? Hur upplever och beskriver den äldre sitt inflytande för att få sina behov tillgodosedda Metod: Vår studie bygger på tio halvstrukturerade intervjuer med äldre på två särskilda boenden i Göteborgs stad, centrum. LÄS MER