Sökning: "marknadsföring energidrycker"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden marknadsföring energidrycker.
1. Energidrycker - En hälsorisk? En litteraturbaserad studie med folkhälsovetenskapligt perspektiv
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för medicinSammanfattning : Introduktion: Energidrycker är en relativt ny produktkategori på marknaden och konsumtionen har ökat kraftigt senaste decenniet. Målgruppen inom marknadsföring för drycken är ungdomar och det är även där den högsta prevalensen uppmäts. LÄS MER
2. Vad gör ett varumärke som Red Bull unikt för konsumenten?
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats ämnar utreda vad det är som gör att Red Bulls konsumenter uppfattar Red Bull som unikt i jämförelse med andra energidrycker. Red Bull är idag marknadsledande i Sverige inom energidryckesmarknaden. De har en marknadsandel på 31 procent samtidigt som de har ett pris-premium på sina produkter. LÄS MER