Sökning: "marknadsföring uppsatser"

Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser innehållade orden marknadsföring uppsatser.

  1. 11. Kommunicera för att rekrytera! : eller hur Försvarsmakten rekryterar ungdomar till internationell tjänstgöring

    Kandidat-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Liselotte Holm; [2006]
    Nyckelord :Youth; Försvarsmakten; Rekrytering; Utlandstjänstgöring; Chefsprogrammet; Chefsprogrammet 2004-2006; Uppsatser; Ungdomar;

    Sammanfattning : Det civila samhället har inte förstått vilka förändringar som Försvarsmakten (FM) gått igenom. Urrekryteringssynpunkt är det inte acceptabelt. Sveriges säkerhetspolitiska inriktning har förändratsoch det är Försvarsmaktens ansvar att kommunicera denna förändring till samhället. LÄS MER

  2. 12. Socialt ansvarstagande företag : - en attitydundersökning bland svenska konsumenter

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mikael Zetterberg; Fredrik Malmsten; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Med ett gemensamt intresse för marknadsföring och företagsetik ansåg vi att fenomenet Corporate Social Responsibility, CSR, skulle vara intressant att studera. Den svenska benämningen för CSR är socialt ansvarstagande företag. LÄS MER

  3. 13. Hjältar i Försvarsmakten, finns de? Hur kan de användas i den interna marknadsföringen?

    Kandidat-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Johan Rodensjö; [2004]
    Nyckelord :Försvaret; Marknadsföring; Uppsatser; Chefsprogrammet; Chefsprogrammet 2002-2004;

    Sammanfattning : Alla har vi någon eller några förebilder eller hjältar som vi starkt uppskattar och försöker att efterlikna ivår roll som chef, ledare, lärare och medarbetare. Vilka metoder använder FM ledning idag i sin internamarknadsföring för att motivera personalen till att genomföra verksamhet med rätt kvalitet? Skulle det gåatt använda organisationens hjältar bättre för att förstärka de traditionella marknadsföringsmetoderna? Jagsåg en möjlighet att kunna använda medarbetarnas förebilder eller hjältar mer i den internamarknadsföringen, särskilt vid förändringar i organisationsstruktur eller metod. LÄS MER