Sökning: "marknadsföring uppsatser"
Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade orden marknadsföring uppsatser.
6. Relationsmarknadsföring inom modebranschen : En studie av kundklubbar, nyhetsutskick och den personliga interaktionen i detaljhandeln
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Relationsmarknadsföring har idag blivit en central del i många företags marknadsföring. Kort sammanfattat är relationsmarknadsföring ett marknadsföringssätt som fokuserar på att etablera och utveckla relationen till kunden. LÄS MER
7. Framgångsfaktorer för köpcentrum
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Framgångsfaktorer för Köpcentrum Nivå: C-uppsats inom ämnet marknadsföring Författare: Emil Eliasson & Anna Haapalehto Handledare: Lars Steiner Datum: 2011-06 Syfte: Huvudsyftet med detta examensarbete är att ta reda på vilka faktorer som behövs för att ett köpcentrum ska bli framgångsrikt. Vad efterfrågar konsumenterna i dagsläget om vilka preferenser de har till ett köpcentrum. LÄS MER
8. LEGO: Ensamrätt med rätt att diskriminera
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Studien undersöker konkurrensstrategier med hjälp av immaterialrättsligt skydd: Om, och hur, det är möjligt för ett företag att använda patentskydd som ett starkt konkurrensmedel på en attraktiv marknad?Om våra utvalda respondenter ansåg att patentstrategier leder till diskriminering av konkurrenter och kunder om företag med ensamrätt väljer att nischa sitt produktutbud? Om patenträtten behöver vidareutvecklas för att matcha lagstiftning gällande konkurrens? Är det möjligt att införa en klausul om rätt att utfärda tvångslicenser i Patenträtten som är generaliserbar och lättare att tillämpa än den vedertagna? Detta är en kvalitativ studie, i vilken vi hela tiden strävat efter att få en helhetsför-ståelse. Därför har vi varit öppna med vår tanke med arbetet för våra respondenter, och även försökt hålla oss objektiva genom arbetet. LÄS MER
9. Ligabyten för svenska ishockeyklubbar : Hinder och möjligheter ur ett marknadsperspektiv
Magister-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomiSammanfattning : ABSTRACT Titel: Ligabyten för svenska ishockeylag – Hinder och möjligheter ur ett marknadsperspektiv. Nivå: D-uppsats i ämnet företagsekonomi, 15 hp. Författare: Johan Delleskog och Kristoffer Birkkjaer Andersson. Handledare: Stig Sörling. LÄS MER
10. Utmaningar med att kundorientera elithockeyföreningar
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Fler och fler elitföreningar arbetar idag mer som rena företag och har som mål att tillfredsställa kundernas krav och behov. Deras organisation består dock fortfarande övervägande av ideellt arbete, vilket kan skapa problem i deras arbete med att vara kundorienterade. LÄS MER