Sökning: "marknadsförings effekter"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden marknadsförings effekter.

  1. 6. En studie om hur gymnasieskolor i Östersund hanterar konkurrens

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Thomas Olsson; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel: En studie om hur gymnasieskolor i Östersund bemöter konkurrens Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare:Thomas Olsson Handledare: Tomas Källquist Datum: 2011 – januari Syfte: Gymnasieskolorna har varit fri från konkurrens från andra aktörer, men i och med friskolereformens inträde, förändrades förutsättningarna radikalt för den kommunala gymnasieskolan. Nu trädde begrepp som marknadsföring och konkurrens in i deras vardag, då det skapade olika alternativ för eleverna att välja var de ville införskaffa sin utbildning. LÄS MER

  2. 7. Alla minns en bra historia - En studie om användandet av corporate storytelling internt

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Ann Svensson; Maria Andersson; [2009]
    Nyckelord :Corporate storytelling; Intern marknadsföring; kommunikationsverktyg; företagskultur;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att med utgångspunkt i den teoretiska referensramen och en deskriptiv fallstudie av tre företag få ökad förståelse för hur kommunikations- och marknadsföringsverktyget storytelling används i svenska företag. Syftet är även att identifiera vilka effekter verktyget kan ge och studera hur storytelling kan påverka företagskulturen. LÄS MER

  3. 8. Sambandet mellan kund- och marknadsinformation och företags ekonomiska utveckling – en studie av åkeribranschen i Sverige.

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oscar Sandblom; David O'Donnell; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem I mycket av marknadsförings- och strategilitteraturen påstås kund- och marknadsinformation ofta ha stor betydelse för ett företags ekonomiska utveckling. Betydelsen av kund- och marknadsinformation anses dessutom ha ökat, bland annat på grund av att konkurrensen blivit allt hårdare då lokala marknader blivit globala. LÄS MER

  4. 9. E-marknadsföring och Traditionell marknadsföring : Möjliga kombinatoriska effekter inom bilindustrin

    Kandidat-uppsats, IHH, Informatik

    Författare :Andreas Fredriksson; Tomas Wahlstöm; Markus Lindholm; [2005]
    Nyckelord :e-marketing; marketing; car industry; e-marknadsföring; marknadsföring; bilindustrin;

    Sammanfattning : A change is gradually taking place in the media industry. Traditional communication channels are being replaced by new, electronic, ones (Johnson, 2003). Segmented marketing is gaining popularity, as the mass-marketing model is becoming more or less obsolete (Kotler et al. 2001). LÄS MER