Sökning: "multiculturalism approach"

Visar resultat 6 - 10 av 73 uppsatser innehållade orden multiculturalism approach.

  1. 6. Interkulturella undervisningsmöjligheter : En läromedelsanalys av fyra böckeri samhällskunskap mot gymnasienivå

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Elma Gigovic; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study aims to explore and analyze how textbooks in social studies aimed towards upper secondary school portrays and deals with different groups and cultures in our society. It will also explore if there are aspects of  a reproduction of norms and stereotypes that are harmful and contribute to discrimination in our society, otherfication and contribution to a “we and them” thinking. LÄS MER

  2. 7. Förbudet mot hijab och niqab i Frankrike

    Kandidat-uppsats, Enskilda Högskolan Stockholm/Avdelningen för mänskliga rättigheter och demokrati

    Författare :Basheer Almjeed; [2022]
    Nyckelord :Hijab; niqab; “blind för skillnad”; förbud; multikulturalism; rättighetsperspektiv; religionsfrihet; mänskliga rättigheter; multikulturalism; sekularism;

    Sammanfattning : This study is about whether the ban on hijab and niqab in France violates human rights. Also, if there are contradictions between the human rights conventions and the french ban on hijab andniqab. That is the purpose and question of the study. LÄS MER

  3. 8. Min musik, min kultur : En kvalitativ studie om musiklärares syn på mångkulturellt lärande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Simon Frick-Spejare; [2022]
    Nyckelord :Multiculturalism; Ethnocentrism; Ethnomusicology; Intercultural learning; Mångkulturalitet; Etnocentrism; Musiketnologi; Interkulturellt lärande;

    Sammanfattning : This study has aimed to contribute to the learning and understanding of how music teachers interpret and teach the concept of multiculturalism. Music teacher have the task of teaching to promote students’ understanding of different musical cultures, while their teaching is increasingly rooted in Western musical traditions. LÄS MER

  4. 9. ''Om det bara fanns mer tid...'' : Gymnasielärares förhållningssätt till historieundervisning om krigen i forna Jugoslavien, med hänsyn till elever med koppling till forna Jugoslavien.

    Magister-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Trendelina Smajli; [2022]
    Nyckelord :Former Yugoslavia; modern history; history teaching; multiculturalism; historical empathy.; Forna Jugoslavien; modern historia; historieundervisning; multikulturellt klassrum; historisk empati.;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate history teachers’ various approaches towards the wars in former Yugoslavia during the 90s, in their history teaching in upper secondary school. Furthermore, another aspect to the study is to investigate how the history teachers approach potential students that might have roots from the former Yugoslavia. LÄS MER

  5. 10. Silenced Detainees in Repressive Hijab : A Marxist Analysis of the Hijab of Afghan women in Sweden, the patriarchal coercion to veil, and the responsibility of the Swedish government

    Magister-uppsats, Enskilda Högskolan Stockholm/Avdelningen för mänskliga rättigheter och demokrati

    Författare :Alireza Asgari; [2022]
    Nyckelord :Veil; Sweden; Slöja; Afghan women; repressive Hijab; Muslim women; violations; Human Rights; multiculturalism; patriarchal structure; Marxist feminist; Swedish government;

    Sammanfattning : This empirical research focuses on the subject of Hijab in Sweden. It demonstrates that Afghan (Muslim) women residing in Sweden do not consider the Hijab as an element of their culture/identity. LÄS MER