Sökning: "muntlig feedback"

Visar resultat 1 - 5 av 64 uppsatser innehållade orden muntlig feedback.

  1. 1. Matematikens tal : En kvalitativ intervjustudie om lärarens metoder för att främja elevers muntliga kommunikation i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Zahraa Al-Sultani; [2023]
    Nyckelord :muntlig kommunikationsförmåga; matematikundervisning; samtal; formativt arbetssätt;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap kring hur lärare beskriver hur de arbetar med muntlig kommunikation i matematikundervisningen. Vidare består syftet också i att belysa hur lärare upplever att den muntliga kommunikationsförmågan påverkar elevernas lärande i matematikundervisningen. LÄS MER

  2. 2. Lärarperspektiv på formativ feedback : En kvalitativ studie i hur lärare i digitala estetisk-praktiska ämnen upplever att feedback ska utformas för att öka elevernas engagemang, motivation och kunskapsutveckling.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/HLK, Skolnära forskning

    Författare :Lars Ulvemo; Gustav Rangmar; [2023]
    Nyckelord :Formativ feedback; ökad motivation; möjliggöra kunskapsutveckling; digitalt kreativt skapande;

    Sammanfattning : En studie i hur lärare i digitala estetisk-praktiska ämnen upplever att feedback ökar elevernas engagemang, motivation och kunskapsutveckling. Denna studie undersöker lärares perspektiv på formativ feedback som en aktiv del i att möjliggöra kunskapsutveckling i digitala praktiskt estetiska kurser. LÄS MER

  3. 3. Muntlig matematisk kommunikation : En kvalitativ studie om muntlig feedbacks inverkan på elevers matematiska resonemangsförmåga

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Elias Stål; [2023]
    Nyckelord :Feedback; återkoppling; muntlig kommunikation; matematiska resonemang; matematik;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur muntlig feedback används inom matematikundervisning i årskurs 4–6 samt vilken inverkan den muntliga feedbacken har på elevernas matematiska resonemangsförmåga. Det har varit centralt i denna studie att jämföra vilken effekt den muntliga feedbacken har på elevernas resonemangsförmåga till följd av vilken feedbacknivå den riktas mot. LÄS MER

  4. 4. En studie kring medarbetares upplevelser och engagemang av intern kommunikation : En kvalitativ studie genomförd på en medelstor organisation

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Martin Staffas; Adrian Wahlström; [2023]
    Nyckelord :Internal communication; Communicationchannels; Digital communicationchannels; Physical meetings; Experiences; Commitment; Employers; Intern kommunikation; Kommunikationskanaler; Digital kommunikation; Fysiska träffar; Upplevelser; Engagemang; Medarbetare;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats fokuserar på hur intern kommunikation kan användas av en arbetsgivare på en medelstor organisation samt hur medarbetarna upplever den. Studien har utgått från en kvalitativ metod och empirin har samlats in genom semistrukturerade intervjuer med medarbetare, linjechefer och chefer i ledningsfunktionen. LÄS MER

  5. 5. Elevers talrädsla i gymnasiet : En kvalitativ studie om hur elevers talrädsla påverkar deras självförtroende i ämnet svenska på gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Helin Levin; [2023]
    Nyckelord :Gymnasiet; Kvalitativ; Muntlig framställning; Svenska 3; Strategier; Talrädsla;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur elevers talrädsla påverkar deras självförtroende i ämnet svenska på gymnasiet. Studien syftar även till att undersöka vilken typ av stöd och vilka strategier elever behöver samt hur lärare kan hjälpa elever att övervinna talrädsla för att öka deras självförtroende i samband med undervisningen i ämnet svenska. LÄS MER