Sökning: "observationer på kunder"
Visar resultat 1 - 5 av 249 uppsatser innehållade orden observationer på kunder.
1. Logistikoptimering med 3PL-Integration
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ingenjörsvetenskapSammanfattning : Bakgrund – Essity, en framstående aktör inom hygien- och hälsobranschen, står inför utmaningar gällande logistikflödet för konsumentprodukter från produktionsanläggningen i Lilla Edet till kunder i Danmark. Den nuvarande logistikprocessen involverar intern transport med egna lastbilar till externa lager. LÄS MER
2. Varumärkesstrategi på sociala medier : En kvalitativ fallstudie om B2B-företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Syftet med fallstudien är att undersöka och jämföra B2B-företags strategi för att marknadsföra varumärken på sociala medier. Tidigare forskning inom området har visat att det finns en brist på kunskap om hur B2B-företag kan bygga starka varumärken på sociala medier. LÄS MER
3. Metodik för framtagning av viktiga KPI:er för transparens i produktionen
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Digitalisering har lett till att kunder fått ökade möjligheter att välja mellan produkter från olika leverantörer. Inte minst inom tillverkande industrier har man sett en skiftning från massproduktion till alltmer kundstyrd produktion, där utbudet av varor är större och kunden nästan helt ligger i fokus vid produktion av varor. LÄS MER
4. Optimering av paketdistributionen på ett fallföretags pakettransportrutt
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknikSammanfattning : Internal transportation is one of the key elements in manufacturing operations, and there is a constant need to optimize this process (Antoniuk, 2021). The case company has a very large industrial are covering 3 km2, which poses significant challenges for the internal transportation. LÄS MER
5. Shoppin’ in the Rain : An Evaluation of the Usefulness of Weather-Based Features for an ML Ranking Model in the Setting of Children’s Clothing Online Retailing
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Online shopping offers numerous benefits, but large product catalogs make it difficult for shoppers to understand the existence and characteristics of every item for sale. To simplify the decision-making process, online retailers use ranking models to recommend products relevant to each individual user. LÄS MER