Sökning: "om flygbolag"
Visar resultat 6 - 10 av 100 uppsatser innehållade orden om flygbolag.
6. Quotation for Customer Proposal and Performance Analysis for aircraft maintenance
Master-uppsats, KTH/Lättkonstruktioner, marina system, flyg- och rymdteknik, rörelsemekanikSammanfattning : By working as an intern with the Quotation Officer of Sabena Technics Nîmes facility,an aircraft maintenance company, this degree project highlights the different factors totake into account in a quotation of civil planes (B737/B767/A320/A330) by analysingwork packages from airline company, applying a process to estimate the importantdata as the man hours or tools, and using my technical knowledge to understandmaintenance tasks. Management knowledge for commercial sale reviews was usefulas well, this job is in the middle of the commercial team and and the technicalteam. LÄS MER
7. Att bemöta flygskam : En kvalitativ fallstudie av varumärkesomprofilering i syfte att möta intressenters hållbarhetskrav inom Scandinavian Airlines
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur omprofilering används för att bemöta intressenters krav. Detta undersöks med utgångspunkt i hur flygbolaget Scandinavian Airlines (SAS) bemött och hanterat fenomenet flygskam under perioden 2017-2022. Teorier om omprofilering samt intressentteorin utformar studiens teoretiska ramverk. LÄS MER
8. Passenger Information at Stockholm-Arlanda Airport
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Technology and the latest modern infrastructure have uplifted airports worldwide, creating them to be mini-town of their own consisting of all necessary resources from airport ground handling firms, airlines, different government entities, retails, and commercial spaces. The performance of an airport depends on several factors in which passengers are the most crucial resource. LÄS MER
9. Konsumenters attityder till flygbolagens ökade kommunikation om sin miljövänlighet : En kvalitativ fallstudie om konsumenters attityder till Scandinavian Airlines ökade kommunikation om sin miljövänlighet samt varför konsumenterna har dessa attityder
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Eftersom flygbolag bidrar till störst klimatförändringar genom koldioxidutsläpp, ställer konsumenter ökade krav på flygbolagens reducering av miljöpåverkan. Detta har resulterat i att flygbolag ökat sin kommunikation om sin miljövänlighet, för att framstå som miljövänliga inför konsumenterna. LÄS MER
10. Flygbolag vs COVID-19 : En kvantitativ studie om COVID-19 pandemins effekter på flygbolagen gentemot marknaden
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/NationalekonomiSammanfattning : Sedan slutet av 2019 har COVID-19 viruset spridit sig från sitt epicentrum Wuhan i Kina till resterande delen av världen. Då viruset är luftburet har COVID-19 inneburit höga dödstal och blivit en livsfara för miljarder människor. LÄS MER