Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 52 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Experimental Investigation of High Prandtl Number Flow in Additive Manufactured Channels

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :LINDA YANG; [2023]
    Nyckelord :Additive manufacturing; Heat transfer; Darcy friction factor; Nusselt number; Minichannel.; Friformsframställning; Värmeöverföring; Darcy friction factor; Nusselt number; Minikanal.;

    Sammanfattning : Additive manufacturing (AM) rapidly evolves and expands into new industries dueto its great design freedom and time savings. Injection molding is an excellentindustry where AM can help reduce cooling time by printing complex coolingchannels for more effective and uniform cooling. LÄS MER

  2. 2. Designing Effective Derivative Line Filters: Utilizing convolution to extract extra information

    Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)

    Författare :Gustaf Lorentzon; [2023]
    Nyckelord :Computational Fluid Dynamics; Convolution Filters; Convolution Kernels; Derivatives; Extracting Extra Accuracy; Filtration; Post-processing; Smoothness-Increasing Accuracy-Conserving; Signal-processing; Visualization; Vorticity; Beräkningsbaserad Strömningsdynamik; Faltningsfilter; Faltningskärnor; Derivator; Extrahering av Extra Noggrannhet; Filtrering; Efterbehandling; Kontinuitetsökande; Noggrannhetsbevarande; Signalbehandling; Visualisering; Vorticitet;

    Sammanfattning : The ability to generate accurate approximations of derivatives holds significant importance in numerous scientific fields, including chemistry, economics and fluid mechanics. This thesis is centred around extracting hidden information in data using Smoothness-Increasing Accuracy-Conserving (SIAC) filters. LÄS MER

  3. 3. Evaluation of a stochastic model of coherent turbulent structures for atmospheric particle deposition applications

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Luft-, vatten- och landskapslära

    Författare :Andreas Eriksson; [2022]
    Nyckelord :atmospheric dispersion; particle deposition; k-epsilon; RANS; lagrangian particle model; stochastic particle model; OpenFOAM; SIMPLE algorithm; ABL; atmospheric boundary layer; neutral boundary layer; coherent turbulent structures;

    Sammanfattning : In this thesis, we have evaluated a stochastic Lagrangian model for computing particle deposition rates with prospects to use for atmospheric deposition applications.  The model is one-dimensional and models the particle dynamics in the boundary layers near walls and obstacles by simulating the coherent turbulent structures and Brownian motion governing the wall-normal transport. LÄS MER

  4. 4. Utbredningsanalys av en- och tvådimensionella översvämningsmodeller med osäkerhetszoner : En fallstudie på Västra Kungsbäckens vattendrag, Gävle

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Samhällsbyggnad

    Författare :Albin Näslund; [2022]
    Nyckelord :floods; flood map uncertainty; flow modeling; GIS; HEC-RAS; 1D; 2D; översvämningar; osäkerheter i översvämningskartor; flödesmodellering; GIS; HEC-RAS; 1D; 2D;

    Sammanfattning : Begreppet översvämningar har länge varit ett väl diskuterat ämne inom den akademiska världen och har även nu på senare år uppmärksammats alltmer i nyheter samt av allmänheten i sin helhet. Översvämningar är inte längre ett naturfenomen som kan anses inträffa vid sällsynta tillfällen. LÄS MER

  5. 5. Sediment Transport and Erosion in Viskan River, South Sweden

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Teknisk vattenresurslära

    Författare :Siyuan Wang; [2022]
    Nyckelord :HEC-RAS; cross section; erosion; sediment transport; deposition; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This master thesis study presents the results of sediment transport analysis along Viskan, located in south Sweden. The main processes cover building a hydrodynamic model, studying parameters that define sediment transport, modelling sediment transport within the river, mapping out erosive stretches and comparing to observed eroded locations, and finally comparison of different transport functions how they influence the results. LÄS MER