Sökning: "online personalized recommendations"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden online personalized recommendations.

  1. 1. Viktminskning av katter : motivation, tillvägagångsätt och utmaningar bland kattägare i Sverige

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Animal Environment and Health

    Författare :Felicia Palm; [2023]
    Nyckelord :katt; övervikt; fetma; viktminskning; motivation; utmaningar; beteendeförändringar;

    Sammanfattning : Många katter i dagens samhälle är överviktiga, vilket kan få betydande negativa konsekvenser för deras hälsa och välmående. Flera studier har emellertid visat att det är svårt att uppnå långsiktig viktminskning hos katter när det genomförs i hemmiljö och många ägare avbryter viktminskningen innan katten nått sin målvikt. LÄS MER

  2. 2. Shoppin’ in the Rain : An Evaluation of the Usefulness of Weather-Based Features for an ML Ranking Model in the Setting of Children’s Clothing Online Retailing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Isac Lorentz; [2023]
    Nyckelord :Statistical analysis; regression analysis; recommender systems; ensemble learning; electronic commerce; LightGBM; learning to rank; feature selection; weather-based features; fashion; Statistisk analys; regressionsanalys; rekommendationssystem; ensemble-inlärning; näthandel; LightGBM; learning to rank; variabelselektion; väderbaserade variabler; mode;

    Sammanfattning : Online shopping offers numerous benefits, but large product catalogs make it difficult for shoppers to understand the existence and characteristics of every item for sale. To simplify the decision-making process, online retailers use ranking models to recommend products relevant to each individual user. LÄS MER

  3. 3. GROCERY PRODUCT RECOMMENDATIONS : USING RANDOM INDEXING AND COLLABORATIVE FILTERING

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Axel Orrenius; Axel Wiebe Werner; [2022]
    Nyckelord :Alternating Least Squares; Collaborative Filtering; Machine Learning; Random Indexing; Rapid-Delivery; Product Recommendations;

    Sammanfattning : The field of personalized product recommendation systems has seen tremendous growth in recent years. The usefulness of the algorithms’ abilities to filter out data from vast sets has been shown to be crucial in today’s information-heavy online experience. LÄS MER

  4. 4. Targeted content - a case study on increasing online user engagement

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Saga West; Phatchana Srinin; [2021]
    Nyckelord :User experience; A B test; Personalization; Front-page; Business software provider; Targeted content;

    Sammanfattning : The data generated from the user's activities and surfing online can have a significant impact when used to improve the content of web pages. The user has little time to scan the content of a web page and the motivation to save time is high. LÄS MER

  5. 5. Den lyckligt ovetande internetanvändaren : En studie om sambandet mellan acceptans och transparens för persondata vid personliga rekommendationer online.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Caroline Mörner; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Receiving personal recommendations has today become very common in digital environments. However, little is yet known about how these are perceived by the users directly affected. Previous studies have indicated that attitudes towards personalized content on the internet varies depending under which circumstances they occur. LÄS MER