Sökning: "oral activities"
Visar resultat 1 - 5 av 93 uppsatser innehållade orden oral activities.
1. El enfoque comunicativo en el aula de séptimo grado de ELE : Observación de dos actividades didácticas
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Romanska och klassiska institutionenSammanfattning : Este estudio pretende investigar en qué grado se emplea el enfoque comunicativo en un aula de séptimo grado de español como lengua extranjera (ELE) en Suecia. Dado que, en décadas recientes, la enseñanza de ELE en el contexto sueco ha sido criticada por no haber alcanzado los objetivos relacionados con la competencia oral, el trabajo de investigación se dirige a las actividades didácticas de comunicación e interacción orales. LÄS MER
2. L’emploi du texte littéraire en classe de FLE par trois enseignants de lycée en Suède et en Suisse
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : Research in language didactics shows that literary text can and should be exploited in foreign language teaching starting from beginner level. Nevertheless, high school teachers of French as a foreign language in Sweden tend not to incorporate the literary text into their teaching. The most commonly invoked reason is the language difficulty. LÄS MER
3. ”Jag ÄLSKAR högläsning!” : Sociala samspel i samband med högläsning i förskoleklass
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Vi har gjort en kvalitativ studie vars syfte är att undersöka hur lärare i förskoleklass arbetar med högläsning. Högläsning kan bidra till att eleverna får en positiv läsupplevelse vilket i sin tur kan stimulera elevernas läslust och läsförståelse, samt utveckla deras ordförråd och förmåga att lyssna och koncentrera sig. LÄS MER
4. Les patterns interactifs et le rôle de la langue cible - Une étude qualitative d’une classe de français langue étrangère au lycée en Suède
Master-uppsats, Lunds universitet/FranskaSammanfattning : In order to acquire new languages, we need to be exposed to large amounts of target language (TL) input. However, studying French as a foreign language in Sweden includes few opportunities to encounter the language outside the classroom. This means that the teacher plays a decisive role as an input provider in the French L2 teaching setting. LÄS MER
5. EFL Textbooks and Workbooks in Swedish Middle School : Teachers Attitudes toward EFL Learning Materials Advantages and Disadvantages in Relation to Oral Skills and Social Interaction
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/EngelskaSammanfattning : The aim of this study is to examine the use of EFL learning materials, such as pre-constructed textbooks, workbooks and teachers guides, in a small group of teachers. The study set out to investigate how and in that case, why the teachers use the material and in addition their attitudes towards the materials advantages and disadvantages. LÄS MER