Sökning: "package communication claims"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden package communication claims.

  1. 1. Tredjepartslogistik : Kommunikation och dess betydelse inom tredjepartslogistik

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Linnea Carlsson; Hampus Pettersson; [2020]
    Nyckelord :tredjepartslogistik; bygglogistik; logistikplanering; rutiner; kommunikation;

    Sammanfattning : Fallstudier visar att byggtiden på ett projekt kan sänkas med 15–20 procent med en effektiv logistik. Det finns flera studier som pekar på vilka konsekvenser en bristfällig logistik kan medföra, bland annat hävdar forskare att byggbranschens ineffektivitet och jämförelsevis stora kostnader för logistik med andra branscher, beror på det. LÄS MER

  2. 2. Nyckeln till framgångsrik miljökommunikation på livsmedelsförpackningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Evelina Hultqvist; Anna-Sofia Frank; [2016]
    Nyckelord :emotional appeal; rational appeal; green marketing; green involvement; willingness to buy; packaging design; emotionella anspråk; rationella anspråk; grön marknadsföring; miljöengagemang; köpbenägenhet; förpackningsdesign;

    Sammanfattning : Författare: Evelina Hultqvist och Anna-Sofia Frank Handledare: Ulf Aagerup Examinator: Klaus Solberg Søilen Kurs: Självständigt uppsatsarbete inom företagsekonomi 15 hp, Internationella Marknadsföringsprogrammet, Högskolan i Halmstad, VT 2016. Rapportens namn: “Nyckeln till framgångsrik miljökommunikation på livsmedelsförpackningar”. LÄS MER

  3. 3. Patienters attityder och åsikter kring generisk substitution

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)

    Författare :Benazir Sahebezai; [2016]
    Nyckelord :Generisk substitution;

    Sammanfattning : The Swedish drug expenses increased sharply during the 1990. The increase in cost of drug spending declined from year 2002, due to the introduction of generic substitution. LÄS MER

  4. 4. Using the Package to Influence Consumers' Choice of Brand : A Study on the Effect of Package Communication Claims on Propensity to Switch Brand

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nathalie Håkansson; Elin Kvarnström; Emmelie Nilsson; [2014]
    Nyckelord :package; package communication; package cliams; package communication claims; package panels; environmental packaging claims; nutritional claims; production process claims; produt origin claims; propensity to switch; consumer behaviour; private label brands; name brands;

    Sammanfattning : As consumers walk through the grocery store they encounter a vast range of products. In this setting information printed on food packages play a role in consumer decision making. One way of influencing consumer behaviour is by using package panels where detailed communication claims can be placed. LÄS MER