Sökning: "partikelsystem"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet partikelsystem.
1. Optimering av partikelsystem för webben : En jämförelse mellan objektorienterad och dataorienterad design på webben.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Denna studie jämför frame-time av ett partikelsystem på nätet med objektorienterad och dataorienterad design. I studien jämförs Array of Structure (AoS), Structure of Arrays (SoA) samt Structure of Arrays med typed arrays. Tre identiska versioner med samma algoritm med olika behandlingar implementeras. LÄS MER
2. Kvantdynamik hos NaI-molekylexciterad av ultrasnabbfemtosekundslaserpuls : Numerisk lösning av den explicit tidsberoendeSchrödingerekvationen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Detta projekt fokuserar på att undersöka dynamiken hos partiklar inom en-partikelsystem samt sammankopplade partiklar i tvåpartikelsystem genom tillämpning av numeriska metoder. Tvåpartikelsystemet som studeras är NaI-molekylen och dess dynamik, där beteendet undersöks efter systemet utsatts för en femtosekundslaserpuls. LÄS MER
3. Slab and Powder-Snow avalanche animation on the GPU
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Fakulteten för datavetenskaperSammanfattning : Background: The video game industry has yet to achieve a physically-based real-time avalanche simulation because of the sheer complexity of modeling the behavior of snow avalanches. An avalanche is made out of snow, meaning it would require a snow simulation which itself already shows to be complex. LÄS MER
4. Soundscape From an Audio- Visual Perspective : A study on how visual feedback affects our perception of a soundscape
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The soundscape is a multi-sensory experience of an area. Previous research in the field has shown a positive correlation between designing with both audio and visual feedback for an increased perceived environmental pleasantness. LÄS MER
5. FOLAR: A FOggy-LAser Rendering Method for Interaction in Virtual Reality
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Current commercial Virtual Reality (VR) headsets give viewers immersion in virtual space with stereoscopic graphics and positional tracking. Developers can create VR applications in a working pipeline similar to creating 3D games using game engines. LÄS MER