Sökning: "party behavior"

Visar resultat 16 - 20 av 134 uppsatser innehållade orden party behavior.

  1. 16. What Happens When the Cookies Crumble? : A mixed-method approach to investigate Internet users’ perceptions towards the Cookieless Future

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Anikó Ács; Jelia Agiden; [2023]
    Nyckelord :Third-party Cookies; Consumer Perspective; User Intention; Perception;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate and understand the consumer perspective and intentions toward the prospect of a future without third-party cookies.Design/Methodology/Approach: This thesis utilized a combination of exploratory and confirmatory research design. A mixed-method approach was used for the data collection. LÄS MER

  2. 17. Champagnesocialister eller arbetarklasshöger? : Egotropiska partisympatier i Sverige 1986-2020

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Marco Adrin; [2023]
    Nyckelord :Egotropisk; sociotropisk; väljarbeteenden; partisympati; ekonomi; hushållsinkomster; vänsterblock; högerblock; radikala högerpartier.;

    Sammanfattning : Previous research on egotropic voting behavior has examined specific elections and short-term periods, providing limited insights. In this study, I aim to complement and expand the understanding by investigating the phenomenon over a longer time span and specifically focusing on party sympathies of voters, which also captures behavior between elections in Sweden. LÄS MER

  3. 18. Kundupplevelse av personlig integritet vid datainsamling av personuppgifter i kommersiella syften

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Andrew Moro; Tania Duru; [2023]
    Nyckelord :Data collection; personal integrity; personal data; consumer trust; consumption behavior; personalisation; terms of use; Datainsamling; personlig integritet; personuppgifter; konsumentförtroende; konsumtionsbeteenden; personalisering; användarvillkor;

    Sammanfattning : Studien behandlar fenomenet av datainsamling i försäljningsfrämjande syfte och dess upplevda effekt på personlig integritet för konsumenter. Digital marknadsföringsteknik är en central del av dagens marknader och involverar diverse IT-lösningar för att optimera marknadsföringskampanjer och försäljningsprocesser men även i produktutveckling. LÄS MER

  4. 19. THE IMPLICATION OF POLITICAL KNOWLEDGE ON AGGREGATE ELECTION RESULTS

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Ylva Larsson; [2022-10-03]
    Nyckelord :Political Knowledge; Political Information; Voting; European Parliament Elections; Swedish parliamentary elections; First- and second order elections; Sweden; 2009; 2010; 2014;

    Sammanfattning : Political knowledge is a key concept in research on democracy, elections, and political behavior.1 While several studies that examine political knowledge’s effects on the aggregate election results have been conducted, none of them compare knowledge effects across types of elections. LÄS MER

  5. 20. De lokala väljarnas drivkrafter : En uppsats om varför väljare röstar på lokala partier i valet till kommunfullmäktige

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Tore Walldén; [2022]
    Nyckelord :Local parties; voter behavior; municipalities; Sweden;

    Sammanfattning : This study aims to explain why voters in Sweden choose to cast their vote on the, often more unknown and smaller, local municipality party rather than an established larger party. Earlier studies have focused more on why the local parties are created, this study has a different approach as it tries to explain voter behavior rather than party creation. LÄS MER