Sökning: "consumption behavior"

Visar resultat 1 - 5 av 533 uppsatser innehållade orden consumption behavior.

  1. 1. Ungas internet- och kollaborativa konsumtion i Sverige: En jämförelse av vad som predicerar ungas intention till, och deras skattade, konsumtionsbeteende

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Sandra Andersson; Ida Karlsson; [2020]
    Nyckelord :Collaborative consumption; consumption behavior; internet consumption; Sweden; youths’; Social Sciences;

    Sammanfattning : Internetkonsumtion med frakt utgör en konsumtionsform som har eskalerat i Sverige. Även om detta konsumtionsbeteende inte är miljövänligt är det samtidigt förankrat med kollaborativ konsumtion. LÄS MER

  2. 2. Det är omodernt att dricka mjölk : En fallstudie om unga konsumenters attityder gentemot Oatlys reklamkampanj “Spola mjölken"

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation; Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Amanda Sterner; Karolina Bjernefalk; [2020]
    Nyckelord :Oatly; advertising; attitude; consumer; trademark; greenwashing; Oatly; reklam; attityd; konsument; varumärke; greenwashing;

    Sammanfattning : Studien handlar om företaget Oatly och deras senaste kampanj “Spola mjölken”. Företaget, samt kampanjen, lägger ett stort fokus på miljön i marknadsföringen av sina produkter. Deras strategiska kommunikation har väckt en debatt kring kampanjens trovärdighet och deras miljöargument. LÄS MER

  3. 3. Vad är problemet? En WPR-analys av representationen av problem, subjekt och lösningsförslag i arbetet mot nedskräpning i Angered.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Tanja Hellsten Romeborn; [2019-08-12]
    Nyckelord :NEDSKRÄPNING; WPR-METODEN; GOVERNMENTALITET; ANGERED; AVFALLSHANTERING;

    Sammanfattning : This thesis aims to broaden the perspectives on littering through a case study in Angered, a suburban area north of Gothenburg where littering has been identified as one of the major problem areas by citizens. The study is based on the governmentality inspired power analysis method WPR which examines how problems become problems based on how they are understood and thought of as problems and the consequences that follow. LÄS MER

  4. 4. Escaping the free zone - What makes users pay for freemium online content?

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Palin Wisarutnart; Konstantinos Tseperis; [2019-07-03]
    Nyckelord :Freemium; Purchase Intention; Behavioural Intention; Online Media Content; Subscription; Theory of Planned Behaviour; Technology Acceptance Model;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  5. 5. SYSTEM ANALYSIS OF HIGH CAPACITY TRANSPORTS - Impact Assessment in the Terminal Network of DHL Freight Sweden

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :David Lindqvist; Marwan Salman; [2019-07-02]
    Nyckelord :HCT; LHV; Transportation; System Analysis; Sustainability; Road Freight; Transport Management; DHL;

    Sammanfattning : Msc in Logistics and Transport Management.... LÄS MER