Sökning: "pedagogens syn på leken"

Visar resultat 11 - 15 av 40 uppsatser innehållade orden pedagogens syn på leken.

  1. 11. Gränssättning och genus i den fria leken

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Sandra Ax; Serap Kessidis; [2017]
    Nyckelord :Preschool; free play; gender specific toys; teachers approach; boundaries; Förskola; Fri lek; Könsbestämda leksaker; Pedagogers förhållningssätt; gränssättning;

    Sammanfattning : What we are investigating in experience-based essay is children’s free play in preschool. The purpose is to find out exactly how free the so called “free play” is and what interventions from the teachers can result in and contribute to when it comes to children’s play in preschool. LÄS MER

  2. 12. Den fria leken : En studie om pedagogers syn på den fria leken och deras roll i den

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Anna Strandberg; [2016]
    Nyckelord :free play; teacher roll; communication theory; fria leken; pedagogens roll; kommunikationsteori;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate what role and place the free play has in a preschool, and what role teachers have in the free play. I have chosen to research the problem with an ethnographic approach, where I have been included as a part of the studied group. LÄS MER

  3. 13. Matematiska tal och problemlösning bland barn i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Anila Paluka; [2016]
    Nyckelord :Mathematics; number; problem solving; Matematik; tal; problemlösning.;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to gain insight into how children in preschool meet and experience number and problem solving in mathematics and to explore how the preschool teacher stimulates and supports children in their learning and development during this process. In order to obtain views on how this appears in kindergarten, I chose to start out from preschool teachers' perceptions and the image I got from several observations, in various nursery classes. LÄS MER

  4. 14. "Oj, vad många!" : Gelman och Gallistels fem principer i rutinsituationer och i den fria leken

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Linnea Bodell; Therese Sjöberg; [2015]
    Nyckelord :mathematic; Gelman and Gallistel; number sense; matematik; Gelman och Gallistel; taluppfattning;

    Sammanfattning : Syftet med denna empiriska studie är att undersöka hur pedagoger och barn arbetar och använder sig av Gelman och Gallistels fem principer i förskolan. Dessa principer ligger till grund för barns taluppfattning. LÄS MER

  5. 15. Den ömma vilden : -En studie av pedagogens syn på den fysiska kontakten mellan barnen i den vilda leken i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Susanne Blomquist; [2015]
    Nyckelord :Physical Contact Wild Play Social constructionism Preschool; Fysisk Kontakt Vild Lek Socialkonstruktivism Förskola;

    Sammanfattning : The Purpose of this study is to contribute knowledge on and to make the preschool teachers views visible about physical contact between children in wild play in the preschool. I decide to use interview of preschool teachers in a group setting as a mean to investigate this. LÄS MER