Sökning: "pedagogik bronfenbrenner"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden pedagogik bronfenbrenner.

  1. 1. Det kan vara svårt att räcka till : En kvalitativ studie om förskollärares beskrivningar av arbetet med olika storlekar på barngrupper

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP); Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :My Malmqvist; Lisa Almén; [2024]
    Nyckelord :Barngruppernas storlek; Bronfenbrenners utvecklingsekologiska systemteori; förskolans organisation; förskolans strävansmål; gruppkonstellationer; strategier;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur barngruppens storlek påverkar förskollärares arbete. Syftet är även att presentera vilka strategier som förskollärare använder sig av för att ge goda förutsättningar för arbete med olika storlekar på barngrupper. LÄS MER

  2. 2. Principals’ and teachers’ experience and strategies in handling student violence in secondary schools: Examples from Sweden.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Hubert Nkongchu Njicha; [2023-08-07]
    Nyckelord :student violence; violent behaviour; secondary schools; principals; teachers;

    Sammanfattning : This study examines principals’ and teachers’ experiences in dealing with school violence in Sweden. Threats and violence in Swedish schools increased fivefold between 2013 and 2017, according to Sveriges Television. Statistics from the Work Environment Agency also revealed that school violence and threats have increased. LÄS MER

  3. 3. Limitations of Girl Child Education and Consequences on National Development in Nigeria: A Teachers’, Counsellors’ Perspective on Obudu Local Government Area.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Nmajeme Onyinyechi J; [2022-11-25]
    Nyckelord :Girl-child; Education; National Development;

    Sammanfattning : Aim: This research examined the limitations of girl child education and its consequences on national development. The major aim was to investigate through the lens of teachers and counsellors the factors limiting girl-child education and its consequences on nation-building in Nigeria. LÄS MER

  4. 4. THE INFLUENCE OF PARENTAL PERCEPTION ON EARLY CHILDHOOD EDUCATION CHOICES IN PAKISTAN

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Aliya Majid; [2022-06-30]
    Nyckelord :decision making; educational choices; early childhood care; early childhood placement; parental perception; early childhood education; quality indicators;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of this study was to analyse how parents’ decision making process of early childhood education choices in Pakistan is influenced by parental perceptions. Theory: The theoretical framework used for this study is Bronfenbrenner’s Ecological Systems Theory. LÄS MER

  5. 5. EARLY CHILDHOOD CARE AND EDUCATION AND CHALLENGES OF PRESCHOOL TEACHERS IN RURAL INDI

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Shalini Katoch; [2022-01-27]
    Nyckelord :early childhood education; challenges of preschool teachers; India;

    Sammanfattning : Aim: The Aim of this qualitative study is to contribute to the research on the preschool teacher’s experiences and challenges of curriculum implementation and give the opportunity to teacher’s voices to be heard. Through preschool teacher’s experiences, the study intends to identify patterns of similarity in order to understand the challenges preschool teachers face in implementing curriculum for underprivileged children in rural India. LÄS MER