Sökning: "personvagnar"

Visar resultat 16 - 20 av 53 uppsatser innehållade ordet personvagnar.

  1. 16. Detektering av in- och utandning vid bilkörning med hjälp av Matlab

    M1-uppsats, Biomekanik och biomedicin

    Författare :Hilda Lindstrand; [2012]
    Nyckelord :Andning; Bilkörning; Respiratorisk induktans pletysmograf; Matlab;

    Sammanfattning : Volvo Human Monitoring (VHM) är ett pågående projekt på Volvo Personvagnar där dem bland annat mäter in- och utandning genom en mätutrustning, kallad respiratorisk induktans pletysmograf (RIP), som mäter förändringar av tvärsnittsarean av bröstkorg och buk. När föraren är i rörelse till exempel när hon svänger ändras tvärsnittsarean och en ”störning” i RIP-signalen kan uppkomma. LÄS MER

  2. 17. MÄSSLOGISTIK – NYCKELN TILL ÖKAT RESURSUTNYTTJANDE I SVENSKA MÄSSANS PRODUKTIONSAVDELNING

    Kandidat-uppsats, JTH, Industriell organisation och produktion

    Författare :Melinda Salestam; Julia Assarsson; [2012]
    Nyckelord :Exhibition logistics; resource efficiency; internal flow of material; Mässlogistik; resurseffektivitet; interna materialflöden;

    Sammanfattning : Denna rapport grundar sig i Svenska Mässans planer på expansion och de krav på effektiv hantering och korta ledtider som det medför. Svenska Mässans unika förutsättningar vad gäller yta, bransch och placering medför ett komplext flöde av material. LÄS MER

  3. 18. Simuleringsstudie för Volvo Environmental Architecture : Simuleringsmodell för logistik på Volvo

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Patrik Gustavsson; Robert Hermansson; [2012]
    Nyckelord :Simulering; Optimering; AGV; EHB; Logistik; Plant Simulation; Volvo;

    Sammanfattning : Volvo Personvagnar är ett av de starkaste varumärkena i bilindustrin, med en lång och stolt historia av världsledande innovationer. Fabriken i Skövde tillverkar motorer i både bensin- och dieselvarianter. I framtiden planerar Volvo att införa nya typer av motorer med gruppnamnet VEA, Volvo Environmental Architecture. LÄS MER

  4. 19. Pole Position : En komparativ studie om hur Volvo kan anpassa sitt positioneringsarbete på grund avskillnad i varumärkesuppfattning

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Robert Wiberg; Robin Karlsson; [2012]
    Nyckelord :Varumärken; Positionering; Varumärkesidentitet; Varumärkesuppfattning;

    Sammanfattning : Titel: Pole Position – en komparativ studie om hur Volvo kan anpassa sitt positioneringsarbete på grund av skillnad i varumärkesuppfattning. Författare: Robin Karlsson och Robert Wiberg Handledare: Thomas Helgesson Nivå: Kandidatuppsats i marknadsföring, 15 HP, vårtermin 2012 Nyckelord: Varumärken, varumärkesidentitet, varumärkesuppfattning, märkeskännedom, positionering, positioneringsstrategier Problemställning: Hur kan ett företag, verksamt på olika geografiska marknader, anpassa sitt positioneringsarbete på grund av skillnad i varumärkesuppfattning? Syfte: Syftet med denna uppsats är att utifrån den teoretiska referensramen genom kvantitativ och kvalitativ forskning förklara hur ett företag, aktivt på olika geografiska marknader kan positionera sig på de olika marknaderna på grund av skillnad i varumärkesuppfattning. LÄS MER

  5. 20. Hur vidarebefordras kunskap då ett dotterbolag byter ägare?

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Josefina Sonnerup; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Vi säger att du äger ett företag som i sin tur har ett dotterbolag. Företaget tillverkar cykelhjälmar. Låt säga att det arbetar 10 personer i dotterbolaget, bolaget köptes en gång upp för att det besatt kunskap om hur man tillverkar säkra cykelhjälmar. Då dåliga tider varar tvingas ditt företag sälja dotterbolaget. LÄS MER