Sökning: "personvagnar"
Visar resultat 16 - 20 av 53 uppsatser innehållade ordet personvagnar.
16. Detektering av in- och utandning vid bilkörning med hjälp av Matlab
M1-uppsats, Biomekanik och biomedicinSammanfattning : Volvo Human Monitoring (VHM) är ett pågående projekt på Volvo Personvagnar där dem bland annat mäter in- och utandning genom en mätutrustning, kallad respiratorisk induktans pletysmograf (RIP), som mäter förändringar av tvärsnittsarean av bröstkorg och buk. När föraren är i rörelse till exempel när hon svänger ändras tvärsnittsarean och en ”störning” i RIP-signalen kan uppkomma. LÄS MER
17. MÄSSLOGISTIK – NYCKELN TILL ÖKAT RESURSUTNYTTJANDE I SVENSKA MÄSSANS PRODUKTIONSAVDELNING
Kandidat-uppsats, JTH, Industriell organisation och produktionSammanfattning : Denna rapport grundar sig i Svenska Mässans planer på expansion och de krav på effektiv hantering och korta ledtider som det medför. Svenska Mässans unika förutsättningar vad gäller yta, bransch och placering medför ett komplext flöde av material. LÄS MER
18. Simuleringsstudie för Volvo Environmental Architecture : Simuleringsmodell för logistik på Volvo
Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Volvo Personvagnar är ett av de starkaste varumärkena i bilindustrin, med en lång och stolt historia av världsledande innovationer. Fabriken i Skövde tillverkar motorer i både bensin- och dieselvarianter. I framtiden planerar Volvo att införa nya typer av motorer med gruppnamnet VEA, Volvo Environmental Architecture. LÄS MER
19. Pole Position : En komparativ studie om hur Volvo kan anpassa sitt positioneringsarbete på grund avskillnad i varumärkesuppfattning
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Titel: Pole Position – en komparativ studie om hur Volvo kan anpassa sitt positioneringsarbete på grund av skillnad i varumärkesuppfattning. Författare: Robin Karlsson och Robert Wiberg Handledare: Thomas Helgesson Nivå: Kandidatuppsats i marknadsföring, 15 HP, vårtermin 2012 Nyckelord: Varumärken, varumärkesidentitet, varumärkesuppfattning, märkeskännedom, positionering, positioneringsstrategier Problemställning: Hur kan ett företag, verksamt på olika geografiska marknader, anpassa sitt positioneringsarbete på grund av skillnad i varumärkesuppfattning? Syfte: Syftet med denna uppsats är att utifrån den teoretiska referensramen genom kvantitativ och kvalitativ forskning förklara hur ett företag, aktivt på olika geografiska marknader kan positionera sig på de olika marknaderna på grund av skillnad i varumärkesuppfattning. LÄS MER
20. Hur vidarebefordras kunskap då ett dotterbolag byter ägare?
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Vi säger att du äger ett företag som i sin tur har ett dotterbolag. Företaget tillverkar cykelhjälmar. Låt säga att det arbetar 10 personer i dotterbolaget, bolaget köptes en gång upp för att det besatt kunskap om hur man tillverkar säkra cykelhjälmar. Då dåliga tider varar tvingas ditt företag sälja dotterbolaget. LÄS MER