Sökning: "poäng C-uppsats"

Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade orden poäng C-uppsats.

  1. 11.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för innovation, design och produktutveckling

    Författare :Daniel Ekman; [2007]
    Nyckelord :Spisvakt; timer; kognitiva funktionshinder; brand; spis;

    Sammanfattning : Datum: 10 maj 2007 Uppsatsnivå: C-uppsats i Industridesign, Kt2130 – Innovativ design, 20 poäng Författare: Daniel Ekman Kungsgatan 24A 632 20 Eskilstuna 073 – 952 79 06 Titel: iPower – Spisvakten Bakgrund: Under ett studiebesök på Hjälpmedelsinstitutet fick jag insikt om olika problem med äldres kvarboende. Ett av de största problemen är brand-risken vid användning av spisen. LÄS MER

  2. 12. En kvalitativ innehållsanalys av Sveriges största nättidning - Aftonbladets nätupplaga

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Joakim Jonsson; [2007]
    Nyckelord :Internet; journalistik; inehållsanalys; Aftonbladet; ungdomar; tabloid och nyhetsvanor;

    Sammanfattning : Titel:En kvalitativ innehållsanalys av Sveriges största nättidning – Aftonbladets nätupplaga. Författare:Joakim Jonsson Handledare:Ingegerd Rydin Examinator:Ulrika Sjöberg Typ av rapport:C-uppsats 10 poäng Utbildning:Högskolan i Halmstad Sektionen för Hälsa och Samhälle Medie- och kommunikationsvetenskap 41-60 poäng Denna rapport avser att undersöka Aftonbladets Internetbaserade tidning, Aftonbladet. LÄS MER

  3. 13. Läris : ett roligt inlärningshjälpmedel

    Kandidat-uppsats, Institutionen för innovation, design och produktutveckling

    Författare :Emma Lundin; [2007]
    Nyckelord :Inlärning; spel; dator; särskolan; kognitiva handikapp;

    Sammanfattning : Sammanfattning Datum: 2007-06-10 Uppsatsnivå: C-uppsats i Industridesign, Innovativ design C KT 2130, 10 poäng Författare: Emma Lundin Lindtorpsgatan 8a 632 27 Eskilstuna 0736 – 49 72 01 Titel: Läris – Ett roligt inlärningshjälpmedel Bakgrund: Hjälpmedelsinstitutet gav i uppdrag att utforma ett hjälpmedel för personer med kognitivt handikapp. Barn i särskolan har ofta ett kognitivt handikapp och har svårt för inlärning och att omforma sina kunskaper. LÄS MER

  4. 14. Arbetar pedagogerna på förskolan medvetet för att stimulera barns motorik?

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Johanna Nilsson; Stefan Kruse; [2006]
    Nyckelord :Förskola; Pedagog; Motorik; Stimulans;

    Sammanfattning : Arbetets art: C- uppsats 10 poäng i Barndoms- och ungdomsvetenskap.Sidantal: 45Titel: Arbetar pedagogerna på förskolan medvetet för att stimulera barns motorik?Författare: Stefan Kruse & Johanna NilssonHandledare: Ann- Sofi RåstamDatum: 2005/12/16Bakgrund: Vi är två blivande förskollärare som läser på lärarutbildningen i Malmö. LÄS MER

  5. 15. Kulturspridning på konstområdet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik

    Författare :Johanna Lilja; [2006]
    Nyckelord :kulturspridning; statlig bidragsfördelning; museibesökarna; konstpedagogik;

    Sammanfattning : Abstract INSTITUTION: Institutionen för pedagogik: Avdelningen för bild, musik och kulturpedagogik ADRESS: Växjö Universitet 351 95 Växjö TELEFON: 0470 – 70 80 00 HANDLEDARE: Margareta Wallin Wictorin TITEL: Kulturspridning på konstområdet Spreading culture within the sphere of art FÖRFATTARE: Johanna Lilja ADRESS: Brunnsgatan 18A 331 33 Värnamo TELEFON: 0370 – 144 88 TYP AV UPPSATS: C- uppsats, 60 poäng VENTILERINGSTERMIN: Ht 2005 I uppsatsen diskuteras svensk kulturpolitik och kulturspridning geografiskt samt socialt utifrån Bourdieus teorier om människans relationer till det kulturella området. Även det konstpedagogiska området behandlas, som här utgår ifrån Anna – Lena Lindbergs teori om konstpedagogens roll. LÄS MER