Sökning: "process ny kund"
Visar resultat 1 - 5 av 55 uppsatser innehållade orden process ny kund.
1. Hjälmbelysning för cyklister
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Företaget Bookman Urban Visibility ville undersöka om det fanns ett behov för att addera en cykellampa, speciellt anpassad till elcyklar till deras produktportfölj. I och med elcyklisternas ökande antal i den urbana stadsmiljön ville Bookman Urban Visibility undersöka marknaden för att se om det både fanns en marknad för elcykellampor, och på vilket sätt de kunde bli en del av denna marknad. LÄS MER
2. Minimera felaktiga produktförsändelser medhjälp av lean-metoder och standardisering : Minimize incorrect product shipments using lean methods and standardization
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Detta examensarbete har utförts på Epiroc DC Holmen som är ett globalt distributionscenterbeläget i Örebro. En hög kvalitetsnivå kan leda till kostnadsbesparingar genom att antaletavvikelser minskar. På DC Holmen, där höga kostnader uppstår på grund avkvalitetsavvikelser vid hantering av tungt gods, är detta av särskilt intresse. LÄS MER
3. Faktorer i en kund–systemleverantörsrelation som bidrar till en framgångsrik införandeprocess av ett Treasury Management System : En fallstudie av Nordkap och tre av dess kundföretag
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Införandet av ett informationssystem är en vanlig strategi för att kunna öka konkurrenskraften i företagets verksamhet med syftet att stödja och effektivisera verksamheten. En typ av informationssystem är ett Treasury Management System som kan effektivisera företagets hantering av finansiell information. LÄS MER
4. Ledarskapets betydelse i tjänsteinnovationer
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : För att klara av den höga konkurrens som råder mellan olika organisationer krävs att företag fortsätter utveckla attraktiva värdeerbjudanden. Många företag är tjänsteföretag och ett sätt att fortsätta utveckla sitt värdeerbjudande mot kund är genom tjänsteinnovationer. LÄS MER
5. Användarcentrerad utveckling av en digital pensionsrådgivningstjänst : En studie av användarbehov och feedback
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : For many, retirement is perceived as boring and complex. Perhaps this is the reason for the great lack of both knowledge and motivation for the Swedish population to take control and responsibility for their future pension. LÄS MER