Sökning: "produktplacering svenska filmer"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden produktplacering svenska filmer.
1. Låt oss se en film! : En undersökning om produktplacering inom svensk filmindustri
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : När konsumenten får tillgång till ny teknologi möjliggörs nya sätt att se på tv och film, detta nya sätt att bestämma över reklamintag har ändrat sättet som konsumenten utsätts för reklam. När konsumtionsmarknaden ändras måste teknologin och marknadsföringstekniker följa efter. LÄS MER
2. Illustrerad samtid : En studie av hur tre filmer skildrar 1960-talets Sverige med särskilt avseende på konsumtion och välfärd
Magister-uppsats, Institutionen för studier av samhällsutveckling och kulturSammanfattning : This paper studies how the “Swedish model” has influenced the Swedish community during the first half of the twentieth century and how living with this model was like in the 1960s. During the ‘60s the laws and reforms created by the ruling socialistic party, SAP, dominated the Swedish society. LÄS MER
3. Motiv till produktplacering i svensk media : -hur ser framtiden ut?
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Många har tröttnat på traditionell reklam och utvecklingen går mot att finna nya sätt att marknadsföra produkter och varumärken. Produktplacering möjliggör detta genom att väva in produkter som en del av handlingen i vanliga filmer och TVserier. LÄS MER