Sökning: "rädda barnen visuell kommunikation"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden rädda barnen visuell kommunikation.

  1. 1. Marknadsföring som räddar liv : En studie om emotionell marknadsföring inom välgörenhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Susanna Ekvall Stranne; Lina Wennberg; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I dagens samhälle finns det många välgörenhetsorganisationer som efterfrågar donationer till olika ändamål. Vanligtvis erhåller konsumenten ingen fysisk produkt vid donationer och därför är det väsentligt att välgörenhetsorganisationers marknadsföring påverkar konsumenterna emotionellt för att få dem att donera pengar. LÄS MER

  2. 2. Effekten av visuell kommunikation - en studie av barnrättsorganisationers visuella uttryck och dess känslomässiga respons

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Jenny Lindgren; Micolle Rogersten; [2018]
    Nyckelord :Barnrättsorganisationer; visuell kommunikation; webbsidor; marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Det finns ett antal olika svenska barnrättsorganisationer som arbetar aktivt för att hjälpa och stötta barn världen över som är i akut behov av hjälp och stöd. En av de kanaler som organisationerna använder sig av för att nå ut till potentiella bidragsgivare är deras webbsidor där startsidan är det första som mottagaren möts av. LÄS MER

  3. 3. Humanitär kommunikation och engagemangsskapande : En fallstudie av Rädda Barnens kommunikation och innehåll på Facebook

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Alina Wass Widinghoff; [2017]
    Nyckelord :Humanitär kommunikation; Rädda Barnen; Insamling; Fundraising; kommunikation; Facebook; organisation; givare; engagemang;

    Sammanfattning : Denna fallstudie avhandlar humanitär kommunikation, i syfte att förstå hur Rädda Barnen använder sig av Facebook för att engagera sin publik och driva insamling. För att kunna besvara frågan har jag genomfört en kvalitativ intervju med Saman Saidi som är sociala medier ansvarig på Rädda Barnen. LÄS MER