Sökning: "rekryteringsprocessen jämförelse"
Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden rekryteringsprocessen jämförelse.
11. Vadå utlänningar : - en kvalitativ studie om hur finländare värderas och upplevs i Umeå vid rekryteringssammanhang
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Syftet med studien är att beskriva hur svenska rekryterare värderar meriter vid anställning av ny personal, då främst inom ekonomiutbildningsbaserade yrken. En jämförelse kommer att göras om den svenska rekryteraren värderar den finländska och den svenska arbetssökandens meriter olika och om så är fallet skall en förklaring försöka ges samt vilka konsekvenser detta kan få. LÄS MER
12. Rekrytering i småföretag, ett stort problem? : – En kvalitativ studie som syftar till ökad förståelse för hur fyra småföretag matchar sina behov vid nyrekryteringar med krav på dubbla kompetenser.
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : I Sverige finns nästan en halv miljon företag varav 99 % kan betraktas som småföretag. Småföretagen är en viktig del av näringslivet för att skapa sysselsättning, tillväxt och bidra till att kunna hålla den höga välfärdsnivå som vi har idag, trots detta fokuserar den största delen av forskningen mot de större företagen. LÄS MER
13. Grupprekryteringens tillämplighet i rekryteringsprocessen av traineer på ICA
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Avsikten med arbetet är att undersöka om Junibackens sätt att rekrytera i grupp (det vill säga flera kandidater och flera representanter från företaget vid samma tillfälle) är tillämpningsbart i rekryteringsprocessen av traineer på ICA och då i vilken utsträckning. Att rekrytera i grupp har fått allt större utrymme och metoden har gett positiva effekter. LÄS MER
14. Curriculum Vitae - nyckeln till framgång? : En studie om betydelsen av CV i rekryteringsprocessen
Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionenSammanfattning : En arbetssökande förväntas idag formulera ett CV i syfte att marknadsföra sig själv och sin kompetens. Enligt experter finns det konkreta råd att följa; man ska ha ett lättläst och kort CV som lyfter fram relevant information på ett personligt och intressant sätt. Detta CV ökar den arbetssökandes chanser att få sitt drömjobb. LÄS MER