Sökning: "resource-based view"
Visar resultat 21 - 25 av 277 uppsatser innehållade orden resource-based view.
21. Building Bridges to Success: Analysing the Strength of Ties in Entrepreneurial Networks and their Contribution to Resource Mobilisation for New Ventures - A multi-case study within the Netherlands and Sweden
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This thesis examines the complex relationship between networking and resource mobilisation in the context of entrepreneurship. The study investigates the extent to which different types of ties, namely strong, weak and new ties, contribute to an entrepreneur's ability to acquire resources. LÄS MER
22. Finns ett samband mellan kortfristig finansiering och tillväxt? : En kvantitativ studie om SMF inom svenska tillverkningsbranschen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Tillväxten hos små och medelstora företag är viktig då den är en förutsättning för överlevnad, dynamik och jobbskapande. 2019 uppstod fyra av fem nya jobb bland små och medelstora företag. LÄS MER
23. Determinants of Alternative Fuel Technology for Small Road Freight Transport Companies in Sweden
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : The transportation sector plays a significant role in global carbon emissions, emphasizing the need for transitioning to alternative fuel technologies. This thesis primarily aims to examine the factors that influence small road freight transport companies in Sweden when transitioning to alternative fuel technology. LÄS MER
24. Factors Influencing Post-Acquisition Integration During The Early Stages of Post-acquisition : A qualitative study on firm-level factors that affect post-acquisition integration in the Swedish construction industry
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : This study is to investigate how acquiring firms within the Swedish construction industry work towards successful post-acquisition integration during the early stages of post-acquisition and which factors they consider when doing so. When researching the five cases, the study adopted a qualitative approach, using semi-structured interviews with five managers from acquiring firms to gather in-depth, first-hand data for thematic analysis. LÄS MER
25. Digital marknadsföring - en resurs för att skapa konkurrensfördelar : En studie om betydelsen av digital marknadsföring vid en företagsexpansion till nya geografiska marknader.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : En ökad konkurrens är idag ett faktum, globalisering och digitalisering gör det möjligt förföretag och kunder att vara aktiva dygnet runt. För att möta denna konstanta konkurrens krävs en strategi som differentierar företaget från resterande aktörer samt tilltalar befintliga och nya kunder. LÄS MER