Sökning: "retorik"

Visar resultat 11 - 15 av 1379 uppsatser innehållade ordet retorik.

  1. 11. “The Grandest Stage of All” : A look at professional wrestling through the lens of literature

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för litteraturvetenskap och retorik

    Författare :Natalia Hällgren; [2024]
    Nyckelord :Professional wrestling; wrestling; performance arts; drama; literature;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 12. Nya Moderaternas retorik i det postmoderna tillståndet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för litteraturvetenskap och retorik

    Författare :Lukas Hållkvist; [2024]
    Nyckelord :The Moderates; politics; epideictic rhetoric; pseudo-events; hyperreality; postmodern condition;

    Sammanfattning : This thesis explores the renewal process within the Moderate Party from a postmodern perspective, focusing on epideictic rhetoric and theories of pseudo-events. By analyzing the party's strategic repositioning and communication methods, the study examines how the Moderates reshaped their public image and relationship with the electorate. LÄS MER

  3. 13. Här slumra rikedomar i nejderna : En undersökning av utopisk tematik och postkoloniala element i Sara Lidmans Din tjänare hör och Vredens barn

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för litteraturvetenskap och retorik

    Författare :Elise Ambec; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 14. "Du ska lämna din fader och moder": Om bildningsromanen och resandemotivet i Anne Swärds Till sista andetaget

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för litteraturvetenskap och retorik

    Författare :Linn Fredman; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 15. Framtidens copywriter är AI - eller? : En experimentell studie som undersöker relationen mellan generativ artificiell intelligens och copywritingkompetensen inom kommunikatörsprofessionen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Amelia Andersson; Åsa Engström; [2024]
    Nyckelord :Generative Artificial Intelligence; copywriting; credibility; conviction; Generativ artificiell intelligens; copywriting; trovärdighet; övertygelse;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to examine whether it was possible to discern any effect on the perception of the content of a copytext in terms of credibility and conviction, depending on whether the writer was ChatGPT or a human copywriter, and whether it was possible to discern any effect on the perception of the writer in terms of creativity and professionalism. To achieve the purpose of the study, the following questions were formulated: 1. LÄS MER