Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Butiksdöd eller butiksrenässans? : Hur skapar små fysiska modebutiker konkurrenskraft?

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Linn Eklöf; Alice Vadér; [2020]
    Nyckelord :Competitiveness; marketing strategies; pricing strategies; e-commerce; digitalization; small physical stores; restructuring; rural-and city-area; fashion industry.; Konkurrenskraft; marknadsföringsstrategier; prissättningsstrategier; ehandel; digitalisering; små fysiska butiker; strukturomställning; rural- och city-area; modebranschen.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen av sällanköpsvaruhandeln har bidragit till en strukturomställning där konkurrensen för fysiska butiker blivit allt hårdare. Brytpunkten för tillväxt inom modebranschen, som ingår i sällanköpsvaruhandeln, har skiftats från fysisk butik till e-handel och den snabbväxande e-handeln visar inga tecken på att avta, snarare tvärtom. LÄS MER

  2. 2. Multitemporal Satellite Data for Monitoring Urbanization in Nanjing from 2001 to 2016

    Master-uppsats, KTH/Geoinformatik

    Författare :Zipan Cai; [2017]
    Nyckelord :Urbanization; Nanjing; Remote Sensing; GIS; Support Vector Machine; Post-Classification Comparison; Change Vector Analysis;

    Sammanfattning : Along with the increasing rate of urbanization takes place in the world, the population keeps shifting from rural to urban areas. China, as the country of the largest population, has the highest urban population growth in Asia, as well as the world. LÄS MER