Sökning: "säljare tid"
Visar resultat 11 - 15 av 77 uppsatser innehållade orden säljare tid.
11. För säkerhets skull? – En studie av säkerhetsskyddslagens och lagförslaget om anmälan och granskning av utländska direktinvesteringars påverkan på företagsöverlåtelser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Denna uppsats utreder regleringen kring företagsöverlåtelser i säkerhetsskyddslagen och förslaget till lag om anmälan och granskning av utländska direktinvesteringar (direktinvesteringslagen). Syftet är att diskutera regleringarnas påverkan både separat och gemensamt på företagsöverlåtelsens aktörer, säljare, köpare och målbolag. LÄS MER
12. En kvalitativ studie som beskriver betydelsen av fastighetsmäklares sätt att kommunicera med bostadssäljare.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Titel: En kvalitativ studie som beskriver betydelsen av fastighetsmäklares sätt att kommunicera med bostadssäljare. Bakgrund med frågeställning: Framgångsrika relationer är något som många bolag strävar efter att uppnå för att skapa vinstfördelar. LÄS MER
13. Att lansera en dubbelsidig plattform : En first movers väg till den kritiska massan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : En dubbelsidig plattform är en typ av mellanhand som möjliggör interaktioner mellan två tydliga kundgrupper. Att som dubbelsidig plattform nå sin kritiska massa är vitalt för att överleva. LÄS MER
14. Optimization of the process for reuse of steel beams using parametric design
M1-uppsats, KTH/Byggteknik och designSammanfattning : Planet Earth's climate naturally varies over time, however the rapid change that is now takingplace is due mainly to human influence. Buildings and real estate sector's emissions ofgreenhouse gases is responsible for approximately 20,6% of Sweden’s total emissions ofgreenhouse and 33% of energy used 2018. LÄS MER
15. Köpbeslut vid innovativa och komplexa produkter inom B2B: Hur arbetar säljare med att förstå kundens köpbeteende?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Företag har ett ökat intresse att förstå kundens köpbeteende inom business-to-business (B2B) och vilka faktorer som kan påverka köpbeslutsprocessen. Det ökade intresset beror på att kunders köpbeteende förändras över tid. LÄS MER