Sökning: "samling"
Visar resultat 26 - 30 av 854 uppsatser innehållade ordet samling.
26. A Bandit Approach to Indirect Inference
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : We present a novel approach to the family of parameter estimation methods known asindirect inference (II), using results from bandit optimization, a sub-field of reinforcementlearning concerned with stateless Markov decision processes (MDPs). First, we present theproblem of indirect inference and show how it may be cast into the general framework ofMDPs. LÄS MER
27. Sjuksköterskans omvårdnadsåtgärder vid ätstörningar hos vuxna : Litteraturöversikt med kvalitativ ansats
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avdelningen för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Ätstörningar är en samling diagnoser som skapar stort lidande hos de drabbade. De ätstörningar som finns är Anorexia Nervosa, Bulimi Nervosa, hetsätningsstörning, Pica, Rumination syndrom och undvikande/restriktiv ätstörning.År 2019 hade 14 miljoner personer en ätstörning i världen, däremot finns ett stort mörkertal. LÄS MER
28. An empirical study of the impact of data dimensionality on the performance of change point detection algorithms
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : When a system is monitored over time, changes can be discovered in the time series of monitored variables. Change Point Detection (CPD) aims at finding the time point where a change occurs in the monitored system. LÄS MER
29. Samling – ett gränsland mellan barnperspektiv och barns perspektiv : En kvalitativ intervjustudie med lärare och elever på fritidshem
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Sammanfattning Syftet med studien är att undersöka fritidshemslärares och elevers uppfattningar om samlingarssyften och genomförande. Följande forskningsfrågor har formulerats:- Vilka syften uttrycker fritidshemslärare respektive elever att olika samlingar har?- Vilka former av samling förekommer?- Hur ser elevers inflytande och delaktighet ut kring samlingars syfte, form ochgenomförande?En kvalitativ metod har använts för att få svar på studiens syfte och intervjuer har genomförts medsex fritidshemslärare samt med tre elevgrupper. LÄS MER
30. Interaktioner i förskolan : En kvalitativ studie om hur verbala och icke-verbala interaktioner förs i förskolans samlingssituationer
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Interaktioner har visat sig vara av betydelse för utveckling av människors kognitiva och sociala kompetens. Dock visar det sig finnas motsättningar i hur väl interaktioner skapas, görs och tas tillvara på av förskollärare. LÄS MER