Sökning: "segmentering kommunikation"

Visar resultat 21 - 25 av 42 uppsatser innehållade orden segmentering kommunikation.

  1. 21. Employer Branding - framtidens varumärke? : En studie om hur företag strategiskt arbetar med att attrahera arbetskraft via sitt arbetsgivarvarumärke

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sofia Backman; Davidson Sara; [2014]
    Nyckelord :Arbetsmarknad; employer branding; arbetsgivarvarumärke; Human Resources; marknadsföring; kommunikation; arbetsgivares attraktivitet;

    Sammanfattning : Problemformulering: Hur arbetar företagen i studien strategiskt med att attrahera arbetskraft via sitt arbetsgivarvarumärke – Employer Branding? Syfte: Uppsatsens syfte är att beskriva samt undersöka hur företag arbetar strategiskt för att attrahera potentiell arbetskraft. Uppsatsen kommer även att jämföra om strategierna skiljer sig åt mellan företag som är verksamma inom olika branscher. LÄS MER

  2. 22. Motion Segmentation of RGB-D Videosvia Trajectory Clustering

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :JULIUS ADORF; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Motion segmentation of RGB-D videos can be a first step towards object reconstruction in dynamic scenes. The objective in this thesis is to end an ecient motion segmentation method that can deal with a moving camera. To this end, we adopt a feature-based approach where keypoints in the images are tracked over time. LÄS MER

  3. 23. Defect detection and segmentation inmultivariate image streams

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :BJÖRN HEGSTAM; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : OptoNova is a world leading producer of inspection systems for quality control of surfaces and edges at high rates. They develop their own sensor systems and software and have taken an interest in investigating the possibility of using methods from machine learning to make better use of the available sensor data. LÄS MER

  4. 24. Marknadskommunikation mot sitt segment

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SUSANNE EKLUND; AMANDA IVARSSON JÖNSSON; [2013]
    Nyckelord :Kommunikation; Segmentering Störning; Informationsbrus Distribution;

    Sammanfattning : Idag blir konkurrensen allt hårdare på marknaden, inte minst sagt i modebranschen. Företag tar till alla olika sorters konkurrensstrategier för att just de skall sticka ut från mängden. Här följer en studie inriktat på en av dessa konkurrensstrategier, nämligen marknadskommunikation. LÄS MER

  5. 25. Human following behavior for an autonomousmobile robot

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :CAROLINE QUEVA; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Robots are used more and more to change people's life. In recent times, some robots have found their place in houses. Those robots are specic ones as for example robotic vacuum cleaners. The next step in robotics' evolution is to make people live with robots in everyday life. LÄS MER