Sökning: "segmentering kommunikation"
Visar resultat 21 - 25 av 42 uppsatser innehållade orden segmentering kommunikation.
21. Employer Branding - framtidens varumärke? : En studie om hur företag strategiskt arbetar med att attrahera arbetskraft via sitt arbetsgivarvarumärke
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Problemformulering: Hur arbetar företagen i studien strategiskt med att attrahera arbetskraft via sitt arbetsgivarvarumärke – Employer Branding? Syfte: Uppsatsens syfte är att beskriva samt undersöka hur företag arbetar strategiskt för att attrahera potentiell arbetskraft. Uppsatsen kommer även att jämföra om strategierna skiljer sig åt mellan företag som är verksamma inom olika branscher. LÄS MER
22. Motion Segmentation of RGB-D Videosvia Trajectory Clustering
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Motion segmentation of RGB-D videos can be a first step towards object reconstruction in dynamic scenes. The objective in this thesis is to end an ecient motion segmentation method that can deal with a moving camera. To this end, we adopt a feature-based approach where keypoints in the images are tracked over time. LÄS MER
23. Defect detection and segmentation inmultivariate image streams
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : OptoNova is a world leading producer of inspection systems for quality control of surfaces and edges at high rates. They develop their own sensor systems and software and have taken an interest in investigating the possibility of using methods from machine learning to make better use of the available sensor data. LÄS MER
24. Marknadskommunikation mot sitt segment
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Idag blir konkurrensen allt hårdare på marknaden, inte minst sagt i modebranschen. Företag tar till alla olika sorters konkurrensstrategier för att just de skall sticka ut från mängden. Här följer en studie inriktat på en av dessa konkurrensstrategier, nämligen marknadskommunikation. LÄS MER
25. Human following behavior for an autonomousmobile robot
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Robots are used more and more to change people's life. In recent times, some robots have found their place in houses. Those robots are specic ones as for example robotic vacuum cleaners. The next step in robotics' evolution is to make people live with robots in everyday life. LÄS MER