Sökning: "segmentering kommunikation"

Visar resultat 16 - 20 av 42 uppsatser innehållade orden segmentering kommunikation.

  1. 16. Net Neutrality Implications for Internet Actors in Sweden

    Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Uma Nikam; [2016]
    Nyckelord :Net Neutrality; Business models; Machine to Machine M2M service; Video streaming service; Quality of Experience QoE ; Nätneutralitet; affärsmodeller; maskin till maskin M2M tjänster; videostreamingtjänster; Kvalitet på Erfarenhet QoE ;

    Sammanfattning : A telecom industry is constantly looking for new ways to generate revenues by offering new and innovative services. Segmentation of customers by offering premium services to premium customers is a one way which has immense potential of revenue generation. LÄS MER

  2. 17. Putting things into context: segmenting photographs based on hand-drawn lines

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Oskar Sundbom; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This report presents a method for finding areas of interest in an image, based on lines drawn in that image. The method is designed to work with photographic images of whiteboards, where the information on the whiteboard can be categorized based on the structure of what is drawn on it. Structurally, the method is divided into two main phases. LÄS MER

  3. 18. Automated Glioma Segmentation in MRI using Deep Convolutional Networks

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Dennis Sångberg; [2015]
    Nyckelord :deep; convolutional; networks; neural networks; image segmentation; brain tumour; glioma; MRI; BRATS;

    Sammanfattning : Manual segmentation of brain tumours is a time consuming process, results often show high variability, and there is a call for automation in clinical practice. In this thesis the use of deep convolutional networks for automatic glioma segmentation in MRI is investigated. LÄS MER

  4. 19. CRM via Facebook : En kvantitativ studie om den svenska millenniegenerationens uppfattning av företags CRM-aktiviteter via Facebook

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Sofie Nilsson; Nathalie Wendel; [2015]
    Nyckelord :Social Media Marketing; the Millennium Generation; Facebook Marketing; Generation Y; CRM; Relationship Marketing; Brand Strategies; Consumer Behavior; SCRM;

    Sammanfattning : Problemområde Användningen av digitala sociala nätverk har under de senaste åren ökat och Facebook är det nätverk med flest anhängare över hela världen. Statistik tyder på att användningen av sociala medier och Internet är en väsentlig komponent i den svenska befolkningens vardag, speciellt bland den yngre generationen. LÄS MER

  5. 20. “Alltså om Twitter är som Aktuellt… så är ju Instagram mer som morgonsoffan” : En kvalitativ analys av Veronica Palms och Lars Ohlys Instagram-användande

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Lova Henrikson; Felix Bergenholtz; [2014]
    Nyckelord :Politisk kommunikation; sociala medier; kritisk diskursanalys; kvalitativa intervjuer;

    Sammanfattning : De senaste åren har präglats ett av sociala medier-bruk i stadigt ökande omfattning. Bilddelningsplattformen Instagram är ett av dessa medier. Med 150 miljoner användare* (data hämtad 6 september 2013), är plattformen ett av de största sociala nätverken idag. LÄS MER